اخبار منتخب استان‌ها

معاون استاندار خراسان رضوی:

عادی بودن میزان ورود مسافر به مشهد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با عنوان اینکه میزان ورود زائر و مسافر به کلانشهر مشهد عادی و طبیعی است افزود: با توجه به رفع محدودیتهای کرونایی در زمینه ورود و خروج به شهرها با مشکل و ازدحام مسافران مواجه نیستیم.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج:

تحویل کودکان متکدی به خانواده هایشان/ جمع آوری 188 متکدی در سنندج

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج با اشاره به اینکه 188 کودک متکدی در این شهر جمع آوری شده اند، بیان کرد: از این تعداد کودک متکدی 14 نفر از آنها به خانواده هایشان تحویل داده شد.

رئیس پلیس راه استان همدان خبر داد:

افزایش ۷ درصدی ترددهای برون شهری با لغو محدودیت ها

رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش ۷ درصدی ترددهای برون شهری در جاده های استان خبر داد و گفت: لغو محدودیت ها منجر به تردد بیش از یک میلیون و ۲۴۸ هزار خودرو در جاده های استان شده است.
تئاتر «آژاکس» اثر کارگردان کردستانی به بخش رقابتی میهمان نمایش های صحنه ای سی و نهمین جشنواره بین المللی فجر راه یافت.

مدیر منابع آب شهرستان رزن خبر داد:

ممانعت از حفر چاه و توقیف یک دستگاه کمپرسور در رزن

مدیر منابع آب شهرستان رزن گفت: با تلاش شبانه روزی اکیپ بازرسی و نظارت این شهرستان یک دستگاه کمپرسور حفاری غیر مجاز در رزن توسط پرسنل منابع آب این شهرستان توقیف و شناسایی شد.
شعله‌هایی که اسکندر مقدونی در قلب یکی از نمادهای تمدن ایران برافروخته بود، بسیاری از ریزنقش‌های هنر و فرهنگ هخامنشی را به ویرانی کشاند؛ با این حال اما شمای کلی این بنا بر جای خود ماند تا جایی که چند هزار سال پس از آن تاریخ، همان ویرانه‌ها به یکی از یادگارهای مهم تمدن چندهزار ساله ایران تبدیل شد. تخت‌جمشید این روزها متروکه شده است. شاید کاری را که اسکندر و لشکر چند هزار نفره‌اش از پس آن برنیامده بودند، توسط یک ویروس کوچک به نام «کرونا» محقق شد.
در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنید.
رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی لرستان گفت: مدیریت دقیق مردم و اجرای اصولی محدودیت های ویژه کرونا اثرگذارترین دلیل این موفقیت است. شهرهای لرستان روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته اند. امیدواریم مردم روزهای قرمز را فراموش نکنند. 

محمدمهدی اسدزاده، پژوهشگر تاریخ فارس در یادداشتی که در اختیار رسانه پرسون قرار داده است با نگاهی به برخی از رویدادهای مهم یک سده گذشته، نقش «ناصر خان قشقایی» در سیاست دوره پهلوی را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.
گزارش پرسون از اختلاف نظر مسئولان و مردم؛

بهداشت مردم زیر تیغ « تاناکورا»/ سلامتی فدای مارک و بِرند خارجی

بسیاری از مردم هنوز علاقه عجیبی به خرید از بازار «تاناکورا» سنندج دارند و برای آنها این مارک و خارجی بودن کالاها و پوشاک این مکان است که مهم می باشد نه سلامتی و بهداشت.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: شهدا به نوعی نماد سربلندی این نظام هستند، بنابراین باید با برنامه ریزی و کار جهادی ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم کسانی که در راه مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام جان خود را فدا کردند.
گزارش اختصاصی پرسون از شیراز؛

«صاعقه» بر سر اراذل و اوباش زده شد!

ساعت 12 شب؛ محله‌ای به نام «شاه‌قلی‌بیگی» در شیراز؛ ساکنان این محله گمان می‌کنند قرمزی آژیر، فرمانِ «ایست» مأمور پلیس و صداهای غیرمتعارفی مانند نعره‌های پیاپی همانند گذشته، خبر از وقوع یک جرم دیگر می‌دهد. غافل از آنکه این بار جرمی رخ نداده، بلکه «صاعقه» برای آخرین بار آمده تا خلافکاران و برهم‌زنندگان نظم و آرامش عمومی را از آنجا پاکسازی کند.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای شهرداری همیشه در بحث خدمات رسانی پیشقدم بوده اند ولی وضعیت استخدامی آنان و عدم امنیت شغلی به یکی از دغدغه های مهم آنان تبدیل شده است و همین کار می تواند راندمان کاری آنها را کاهش دهد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان:

تعریف و شیوۀ ثبت سند بازنگری شد

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان با عنوان اینکه برای ثبت یک سند حتماً نیازی به فروش و یا اهدای آن نیست، افزود: حتی یک تابلوی هنری و عکس نیز می‌تواند در این مرکز دارای شناسنامۀ ثبتی شود.
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که ابتدای بهمن ما سال جاری مدارس بازگشایی می شوند ولی با توجه به مخالفت بیشتر والدین با این طرح و نیز ابهام در آمارهای موجود بی شک این طرح هرگز نمی تواند چشم انداز مورد نظر مسئولان را عملی کند.