استاندار قزوین:

شهرستان آوج در کانون توجه مجموعه مدیریتی استان/ نظارت بر جلوگیری از اتلاف منابع آب توسط گروه‌های مردمی

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز سه شنبه در دیدار با فعالان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان آوج اظهار داشت: نگاه دولت به مناطق مختلف نگاهی عادلانه و توجه به تمامی ظرفیت هاست و حرکت کشور در مسیرهای مورد انتظار مردم قرار دارد.
تصویر شهرستان آوج در کانون توجه مجموعه مدیریتی استان/ نظارت بر جلوگیری از اتلاف منابع آب توسط گروه‌های مردمی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین عنوان کرد: شهرستان آوج منطقه محروم نیست و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد، این شهرستان می تواند در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت اثرگذاری زیادی در حوزه‌های اقتصادی داشته باشد.

اعلایی گفت: در گردشگری دولت برنامه جدی برای توسعه و پیشرفت شهرستان آوج دارد و سرمایه‌گذاری در این زمینه توجیه خوبی دارد، دولت هم از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت خواهد کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: مجموعه مدیریتی استان نسبت به مسائل اشراف دارند و وضعیت بهداشت و راه و سایر موضوعات شهرستان آوج در حال برنامه‌ریزی و اجرا می‌باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دلیل حضور مسئولان ارشد استان در آوج به این دلیل است که این شهرستان در اولویت و کانون توجه قرار دارد و امیدواریم مشکلات این شهرستان در یک بازه زمانی مشخص برطرف شود.

استاندار قزوین افزود: در موضوع آب، استان قزوین به دنبال نظارت بر اتلاف آب در قالب گروه‌های مردمی و طرح مردمی‌سازی دولت است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی هم انجام شده است، چراکه مدیریت و نظارت این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر آب به مشکل بخورد چالش زیادی ایجاد خواهد شد.

اعلایی گفت: در حال حاضر بیشتر منابع عمرانی استان در حوزه آب هزینه می‌شود و استان برای احداث سد، راه‌اندازی شبکه‌های انتقال، بهینه‌سازی مصرف و خطوط آبرسانی اقدامات زیادی انجام داده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: ۳۰ درصد آب‌های زیر زمینی استان در ۱۵ سال گذشته مصرف شده است، آماری که بسیار نگران کننده است و متأسفانه آبهایی که هزاران سال ذخیره شده است به شکل بی رویه استفاده شده و اگر همینگونه ادامه پیدا کند قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مردم آوج در انتخابات‌های گذشته بی‌نظیر عمل کرده‌اند و سابقه‌ی مشارکت ۸۵درصدی در این شهرستان وجود داشته است، موضوعی که امیدواریم امسال هم محقق شود و یک حماسه بی نظیر رقم بخورد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری قزوین

599530