استاندار کردستان: دولت در انتخابات، هیچ نامزد و کاندیدای بخصوصی ندارد

استاندار کردستان گفت: دولت هیچ نامزد و کاندیدای بخصوصی ندارد و فقط برگزار کننده انتخابات هستیم و تمام تلاش‌مان امنیت و سلامت انتخابات است.
تصویر استاندار کردستان: دولت در انتخابات، هیچ نامزد و کاندیدای بخصوصی ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در مراسم جشن انقلاب در مسجد جامع روستای اسکول مریوان اظهار کرد: در سه سفر رئیس جمهور به کردستان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که نسبت به سایر استان‌های کشور بی‌نظیر بود و جهش خوبی در توسعه استان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم مریوان از این مصوبات با توجه به ظرفیت‌های خوبی که برای توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف دارد قابل توجه بوده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۳۶۶ کیلومتر راه روستایی در استان احداث و بهسازی شده و اقدامات خوبی در زمینه اجرای طرح هادی، آسفالت معابر روستایی انجام گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اذعان کرد: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم نقاط مختلف استان کردستان در همه شاخص‌ها به میانگین کشوری و یا بالاتر از میانگین کشوری برسد.

زارعی‌کوشا گفت: ایجاد ذهنیت مثبت در مدیران ارشد کشوری نسبت به استان مهم‌ترین هدف ما طی دو سال اخیر بوده است و توانسته‌ایم امکانات و اعتبارات خوبی برای استان جذب کنیم.

استاندار کردستان در ادامه از مرز به عنوان ناموس کشور نام برد و گفت: وظیفه مرزبانی مرزنشینان در این زمینه بسیار سنگین است تا جایی که قانون اجازه دهد تلاش می‌کنیم تسهیل‌گر مشکلات مرز باشیم.

استاندار کردستان افزود: در همین راستا کارت‌های مرزنشینی برای مرزنشینان شناخته‌شده صادر می‌شود و تلاش می‌کنیم بازارچه‌های موقت مرزی فعال شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مرز هنگه ژال بانه با تمام سختی‌ها بازگشایی شد اما حکومت اقلیم و دولت مرکزی عراق بشدت مخالفت کرده‌اند و ما نیز تلاش می‌کنیم با مذاکره این مسئله حل شود.

وی به انتخابات هم اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات دست ما را برای پیگیری و مطالبه‌گری بازتر می‌کند قطعا مردم با بصیر استان مشارکت حماسی در این رویداد خواهیم داشت.

استاندار کردستان اضافه کرد: دولت هیچ نامزد و کاندیدای بخصوصی ندارد و فقط برگزار کننده انتخابات هستیم و تمام تلاش‌مان امنیت و سلامت انتخابات است.

وی در پایان به کلنگ‌زنی مسیر جاده نی - سیاناو به طول ۱۰کیلومتر اشاره کرد و گفت: امروز عملیات اجرایی این پروژه شروع شد و از راهداری و سازمان مدیریت انتظار داریم این پروژه در اولویت تخصیص‌ها باشد تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

منبع: فارس

599785

مطالب مرتبط