راه اندازی خط تولید دارویی_مایع به زودی در البرز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه درحال حاضر در دانشگاه‌ زیر ساخت‌های فناوری را توسعه می‌دهیم، تصریح کرد: یک خط تولید دارویی_مایع درحال راه‌اندازی که ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی افتتاح می‌شود.
تصویر راه اندازی خط تولید دارویی_مایع به زودی در البرز

به گزارش سایت خبری پرسون، راضیه لطفی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در نشست خبری که در محل سالن جلسات مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک و تبریک اعیاد ماه رجب، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز امسال در جشنواره رازی جز دانشگاه‌های برتر کشور اعلام شد، گفت: فناوری دارو ام اس که در مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان با تیم پزشکی و پژوهشی تهیه شده، در این جشنواره عنوان محصول فناورانه برتر را در سطح کشور کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیردار در جشنواره رازی به عنوان مرکز تحقیقات برتر اعلام شد، افزود: مرکز تحقیقات بیمار‌های غیر واگیردار تولیدات بسیار خوبی در زمینه ریز فاکتورهای بیماری‌های قلبی_ عروقی، بیماری‌های غیر واگیر و مزمن و همچین تولید علم خوبی در این زمینه‌ها داشتند.

لطفی ادامه داد: در ارزشیابی وزارت تحقیقات که ماه گذشته صورت گرفته است مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر‌دار رتبه دوم را کسب کرد.

این مقام مسوُول با بیان اینکه یک مرکز تحقیقاتی با پژوهشگران بسیار توانمندی در سطح استان داریم، بیان کرد: در زمینه فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در طول یک سال گذشته رشد ۶ برابری در حوزه فناوری داشته و همچنین ۵ واحد فناوری در حال حاضر به ۳۰ واحد فناوری که در مرکز رشد مستقر هستند ارتقا یافته است.

لطفی با اشاره به اینکه در زمینه تولید علم بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی رتبه ۱۳ را داریم، تصریح کرد: بالغ بر سه هزار و سیصد مقاله در سال ۱۴۰۲ داشتیم.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه جامعه تحقیقات تجهیز و افتتاح شده است، ادامه داد: این آزمایشگاه آماده ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف آزمایشگاهی برای اساتید و دانشجویان است.

لطفی اشاره‌ای به مرکز تحقیقات خصوصی بیوتکنولوژی دارویی سیناژن کرد و گفت: این مرکز در ارزشیابی وزارت رتبه سوم را کسب کرد.

وی با بیان اینکه امسال همکاری‌های بین المللی افزایش یافته است، افزود: ۲۸درصد تولیدات علم با همکاری بین‌المللی که در سطح وزارت بسیار مطلوب است.

این مقام مسوُول با اشاره به اینکه درحال حاضر در دانشگاه‌ زیر ساخت‌های فناوری را توسعه می‌دهیم، تصریح کرد: یک خط تولید دارویی_مایع درحال راه‌اندازی که ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: درحال راه‌ اندازی اتاق تمیز برای داروهای خطرناک از جمله‌ داروهایی ام اس و سرطان هستیم.

لطفی با بیان اینکه پتانسیل خوبی در زمینه کمیته تحقیقات دانشجویی داریم، بیان کرد: سه هزار دانشجو داریم و یک سوم آنها عضو کمیته‌اند و بازوهای توانمند برای انجام تحقیقات در سطح جامعه هستند.

وی اشاره‌ای به طرح فناورانه هوش مصنوعی کرد و گفت: این طرح در ارتباط با تشخیص آمبولی ریه که به سرانجام رسیده است.

لطفی با بیان اینکه طرح به پایان رسیده و نتیجه آن قابل استفاده است، بیان کرد: قطعا این طرح در مطب و بیمارستان به دکتر کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: یک سمپوزیومی در زمینه هوش مصنوعی در حوزه سلامت به زودی خواهیم داشت تا بتوانیم از یافته‌ها استفاده و عملیاتی کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص مواد غذایی که جنبه طبی_سلامتی دارند، گفت: در این طرح بر روی مواد غذایی به شکل‌های مختلف اقداماتی انجام می‌دهند که قابل عرضه به جامعه است.

لطفی اشاره‌ای به طرح تیم مهندسی بهداشت و محیط دانشکده بهداشت کرد و افزود: با شرکت‌های صنعتی هشتگرد طرح ارتباط با صنعت را اجرا کردند.

وی ادامه داد: در این طرح ماده‌ای تولید شده که قابلیت این را دارد فاضلاب‌های صنعتی در حد آب شرب آلودگی را کاهش و بی ضرر کند و همچنین این طرح تقریبا به پایان رسیده است.

لطفی با بیان اینکه در کشور و استان با کمبود آب مواجه هستیم، گفت: این آب مجدد به چرخه صنعت بازگردد و صنایع برای خنک کردن دستگاه‌ها و.... استفاده کنند.

منبع: فارس

599561

مطالب مرتبط