اخبار منتخب استان‌ها

امروز یکی از نیازهای مهم نسل جوان کشور آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است و ترویج این مولفه های مهم و معرفی آن به جوانان و نوجوانان رسالت اصلی رسانه هاست.
مسئول کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس:

مسجد، هنوز یکی از پایگاه‌های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه مسجد یکی از پایگاه های مسلم انقلاب اسلامی، بوده است، گفت: شروع رفتار انقلابی، از مساجد شکل گرفت و از ان رو سنگر انقلاب باید جایگاه خود را حفظ کرده تا بتواند از کیان انقلاب و اسلام عزیز دفاع کند.
معاون وزیر ارتباطات در رویداد سکوی پرتاب یزد:

نگاه پیشرو مسئولان یزد برای توسعه اکوسیستم فناوری

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برگزاری رویداد استارت آپی "سکوی پرتاب یزد" گفت: حضور صندوق های ریسک پذیر و شرکت های سرمایه گذاری در این رویداد حائز اهمیت است و دولت نیز حمایت می کند.
شهردار یزد گفت: حرکت به سمت شهر هوشمند یکی از نیازهای اساسی شهر در آینده خواهد بود از روش‌های سنتی و معمول دسترسی به آن امکان پذیر نیست و به شرکت های قوی جدید و های تِک در استان یزد در مسیر حرکت به شهر هوشمند نیاز داریم.
توسط  4 عضو شورای شهر بیجار ضورت گرفت؛

آغاز طرح تحقیق و تفحص از شهرداری بیجار

چهار نفر از اعضای شورای اسلامی بیجار طرح تحقیق و تفحص از شهرداری این شهر را به استناد به ماده 71 قانون وظایف شورا رسما آغاز کردند.

پروفسور «هِرش امینی»؛ پژوهش خود را در زمینه "سرفه: ذرات فوق العاده ریز کپنهاگ و سلامتی" انجام داده است و برنده جایزه ٥٠٠ هزار دلاری روزنبلت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از راه اندازی مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی کشور در آینده ای نزدیک در استان خبر داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ملایر مطرح کرد:

اشتغال ۹ هزار نفر در رشته مبل و منبت در ملایر

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: ۹ هزار نفر به صورت مستقیم در رشته مبل و منبت در شهرستان ملایر فعال هستند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در آیین افتتاح 4 پروژه برق‌رسانی استان:

یزد؛ جزو برترین استان ها در بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، استان یزد را با دارا بودن ۱۶۷ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک و 71.5 مگاوات نیروگاه خورشیدی، از استان‌های برتر کشور در این زمینه دانست.
به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 66 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری نزدیک به 182میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید .
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان:

تخلفات در میدان میوه و تره بار اصفهان قابل شهود است

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان گفت: امروزه بیشترین شکایت را از سوی مصرف کنندگان میوه وتره بار داریم و گزارشات زیادی در حوزه تخلفات در میدان میوه و تره بار مطرح کردند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد:

138 خانوار روستاهای استان یزد از نعمت برق برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در حاشیه برگزاری آیین افتتاح پروژه های صنعت برق و برق رسانی به شش روستا گفت : در مجموع این طرح ها 138 خانوار روستاهای دشت مهر آباد ابرکوه ، هوش شهرستان تفت ، امام موسی صدر و حسین آباد خاتم ، سرچشمه طزنج مهریز و حسین آباد کروغلی نیر از نعمت برق برخوردار شدند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست گلستان از اطفای آتش در پارک ملی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰ نیروی امدادی پایش و پاکسازی منطقه دچار آتش سوزی شده در پارک ملی را بر عهده دارند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

بودجه سال آینده تورم زا خواهد بود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مجلس بودجه را اصلاح نکند با یک بودجه تورم زا مواجه خواهیم بود.
یادداشت/کُردها در سراسر دنیا به شجاعت، غیرت، امانتداری، پاکی طینت و نفس سلیم شناخته شده هستند. نسب این قوم به ایرانی الاصل بودن در تاریخ یاد شده اند که این پیشینه به نوعی افتخار است برای قوم بزرگ کُرد.

در پی تماس پسر بچه ای با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود از یک منزل مسکونی، آتش نشانان مهریز  به همراه دو دستگاه خودرو آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه واقع در شهرک شهید رجایی اعزام شدند.