اخبار منتخب استان‌ها

استاندار کرمانشاه با عنوان اینکه توفیقات بدست آمده و تایید وزارت راه و شهرسازی برای احداث شهر جدید کرمانشاه، ماحصل چندین سال پیگیری است افزود: این مساله منجر به این شد که کرمانشاه "به عنوان مرکزیت منطقه غرب کشور" دارای یک شهر جدید باشد و ایجاد چنین شهری باعث امید، توسعه و پیشرفت برای مردم کرمانشاه خواهد شد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه با عنوان اینکه منشا این اختلافات برخی از اعضا شورای شهر با شهردار هر چیزی که هست در شان مردم کلان شهر کرمانشاه نیست، ادامه داد: آیا شهرداری و شورای شهر توانسته اند آنگونه که شایسته مردم این شهر است به آنان خدمت کنند؟ که اگر از شخص بنده سوال شود جواب خیر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

وام قرض الحسنه به بیماران صعب العلاج و خاص پرداخت می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وزارت بهداشت ۴۶ میلیارد ریال اعتبار به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران خاص، سرطانی و نابارور واجد شرایط در استان اختصاص داده است.

استاندار کردستان گفت: کسی فکر نمی کرد که بشود موضوع کولبری را در کشور حل کرد اما امروز می بینیم که ستاد اجرایی فرمان امام طرح های اشتغالزایی خوبی برای این کار دارد و در آینده اتفاقات خوبی شامل حال کولبران می شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: هدف اصلی از تولید واکسن داخلی کرونا تامین نیاز دارویی کشور در این برهه زمانی است و از سوی دیگر به دنبال آن هستیم که با افزایش ظرفیت تولید، امکان صادرات آن به دیگر کشورهای جهان را مهیا کنیم.

محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان و رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی، طرح پردیسان را نماد نگرش همدلانه در راستای حفظ منافع عمومی و تلاش برای عبور از نامتوازن بودن توسعه و رسیدن به توازن مردم مدار در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و گردشگری اردکان دانست.
رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر همدان:

ساخت دو طبقه پارکینگ در مجتمع تجاری اسکای مال همدان

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر همدان گفت: با ساخت دو طبقه پارکینگ در مجتمع تجاری اسکای مال همدان مشکل ترافیک خیابان های همجوار این مجتمع نیز حل خواهد شد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان کرد؛

مفاهیم صحیفه سجادیه؛ زمینه ساز عبور از مشکلات

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحیفه سجادیه در حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی دارای مفاهیم بلند و ارزشمندی است گفت: مفاهیم صحیفه سجادیه می‌تواند زمینه عبور از بسیاری از مشکلات را فراهم نماید.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

سرطان پوست، معده و پستان شایع ترین سرطان های کردستان هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت استان را پستان، پوست، معده، سرطان با محل اولیه نامشخص و کولورکتال عنوان کرد.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان:

مجرم کودک آزار در ملایر دستگیر شد

معاون اجتماعی پلیس استان همدان از دستگیری فردی که پس از کودک آزاری اقدام به انتشار عکس کودک آزاری در فضای مجازی کرده بود خبر داد.
سردبیر ویژه نامه دومین کنگره ملی شهدای یزد:

«حُسن یوسف» در دو جلد طراحی و منتشر می شود

سردبیر ویژه نامه دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: ویژه نامه کنگره شهدا با عنوان حسن یوسف در دو جلد طراحی و منتشر می شود.

سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: ساعت های بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری اماکن تحت پوشش اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در بهمن جاری با توجه به ضوابط ستاد ملی کرونا، در نظر گرفته شده است.
در بازدید وزیر اقتصاد ارمنستان از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مطرح شد؛

توسعه ارتباطات تجاری ایران و ارمنستان با تکیه بر صنعت نمایشگاهی

همزمان با بازدید وزیر اقتصاد کشور ارمنستان از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، گام‌های همکاری‌های دو جانبه میان ایران و ارمنستان در صنعت نمایشگاهی با نقش‌آفرینی نمایشگاه اصفهان برداشته شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر:

افتتاح ۱۰۱ طرح کشاورزی در دهه فجر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از افتتاح ۱۰۱طرح کشاورزی با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال خبر داد.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته خرما از روز سه شنبه هفتم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس با حضور مقامات ملی و استانی آغاز به کار می‌کند.