اخبار منتخب استان‌ها

قاری نوجوان یزدی گفت: مسلما در تلاوت قرآن خوب، رعایت موارد مهم است اما صوت برای مردم بسیار مهمتر و جذابتر است و می تواند مردم را به سمت قرآن هدایت کند.
محمدفرید سپری با اشاره به کاهش 9300 تنی تولید گوشت قرمز در کردستان، عنوان کرد: کاهش این میزان تولید گوشت در کردستان خسارتی معادل 830 میلیون تومان به دامپروران بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد:

راهپیمایی امسال روز قدس در یزد منتفی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: امسال راهپیمایی روز قدس نه به شکل پیاده و نه موتوری به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود.
فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: ستوان‌سوم حسین نامور مرزبان هنگ مرزی مریوان حین درگیری مرزبانان هنگ مرزی با اشرار مسلح در منطقه «دره‌نخی» مریوان به شهادت رسید.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد ۶۶ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۵۷۲ هموطن گرفتار در سیل و آبگرفتگی ۹ استان کشور در چهار روز گذشته خبر داد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز فعالیت ۵ هزار زنبوردار با فرا رسیدن فصل بهار در گیلان خبر داد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان از افزایش 100 درصدی پرونده‌های احتکار در گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 27 فقره پرونده احتکار به ارزش 19 میلیارد ریال در استان تشکیل شده است.
به مناسبت روز معلم محقق شد؛

تجلیل از آموزگاران منتخب زنجان

از آموزگاران برگزیده استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و استاندار شامگاه شنبه تجلیل شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۸۵ سال ادامه دارد، گفت: پنج شنبه مورخ نهم اردیبهشت ۱۴۰۰ سومین روز از واکسیناسیون گروه هدف بالای ۸۵ سال بود، اما با توجه به اینکه توزیع مجدد و افزایش واکسن کرونا صورت گرفت بنابراین گروه بالای ۸۰ سال نیز مورد هدف قرار گرفتند و دعوت شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز خبر داد:

مشارکت پررنگ خیرین در حوزه تعلیم و تربیت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز گفت: خیران در ساخت واحدهای آموزشی، پرورشی، کارگاه‌های فنی و سالن‌های چند منظوره و نیز ورزشی در منطقه مشارکت بالایی داشته که این موضوع نشان دهنده اهمیت حضور مردم نیکوکار در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان خبر داد:

آغاز اجرای طرح پیشگیری از سرطان روده

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان از آغاز اجرای طرح پیشگیری و بیماریابی سرطان روده در همدان خبر داد.
عضو انجمن داروسازان خراسان رضوی از کمبود برخی اقلام دارویی شامل "فاموتیدین و داکسی سایکلین، داروهای سی. تی. اسکن و انسولین" در این استان خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ابراز کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۵۶۱مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۵۴۴۰۵نفر رسیده است.

پروژه تله‌کابین ارومیه به طول 36 کیلومتر، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان آذربایجان‌غربی است که در سال ۷۹ کلنگ زنی شده و طبق وعده مسوولان سال ۹۳ قرار بود فاز اول آن به بهره‌برداری برسد، با توجه به گذشت 21 سال از کلنگ‌زنی این پروژه عظیم و با وجود وعده‌ وعید مسوولان این مجتمع گردشگری عظیم همچنان به حال خود رها شده است.‌