مدیرعامل منطقه آزاد ماکو خبر داد؛

تراز تجاری منطقه آزاد ماکو مثبت است

حسین گروسی با بیان اینکه تراز تجاری منطقه آزاد ماکو مثبت است، گفت: در حال حاضر بخش عمده واردات به ماکو مواد اولیه است، برای نمونه مواد نساجی واردات می شود و به پوشاک تبدیل می شود.
تصویر تراز تجاری منطقه آزاد ماکو مثبت است

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین گروسی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه پیشرفت منطقه آزاد ماکو در سال های اخیر قابل توجه بوده است، اظهار کرد: ظرفیت مناطق آزاد کشور بسیار بالاتر از سایر مناطق آزاد است. اما هنوز نتوانسته این از ظرفیت ها به طور کامل بهره مند شویم.

مدیرعامل مناطق آزاد ماکو با اشاره به اینکه طرح جامع ماکو بعد از سالها تصویب کردیم، گفت: برمبنای طرح های که پیش بینی شده در حال حاضر به دنبال توسعه دهکده لجستیک هستیم. از این رو بر جذب سرمایه در دهکده لجستیک تمرکز کرده ایم.

حسین گروسی با تاکید بر اینکه نواقص فرودگاه منطقه آزاد ماکو برطرف شده است، افزود: در شرایط کنونی به دنبال توسعه حمل و نقل ترکیبی هستیم و اتصال راه آهن جزو اولویت‌های منطقه است.

او با بیان اینکه امنیت غذایی از دیگر اولویت های منطقه آزاد ماکو است، تصریح کرد: به همین دلیل مدرنترین باغ هوشمند غرب آسیا با ارزش ۲ هزار میلیارد تومانی در ماکو ایجاد شده است. همچنین با انعقاد قرارداد ده هزار میلیارد تومانی با ماکو در مسیر توسعه گردشگری اقدام کرده ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در بخش معدن با شرکت تجلی و کمیته امداد همکاری را آغاز کرده ایم، اظهار کرد: مطابق طرح جامع منطقه آزاد ماکو می تواند به محوری برای صادرات سنگ به اروپا تبدیل شود.

گروسی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین چالش های کشور قاچاق پوشاک است، اظهار کرد: این اتفاق زمانی رخ می دهد که بتوانیم پوشاک با کیفیت تولید کنیم. به همین دلیل سرمایه‌گذاری های خوبی در منطقه آزاد ماکو به امضا رسیده است.

او با تاکید بر اینکه ماکو نقطه اتصال اروپا به آسیا است، اظهار کرد: به همین دلیل باید شهر ماکو متناسب با ظرفیت های آن ساخته شود.

او با تاکید بر اینکه تراز تجاری منطقه آزاد ماکو مثبت است، گفت: در حال حاضر بخش عمده واردات به ماکو مواد اولیه است، برای نمونه مواد نساجی واردات می شود و به پوشاک تبدیل می شود.

گروسی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری دولتی در منطقه آزاد ماکو انجام نشده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی رویکرد تا تمرکز بر جذب سرمایه‌گذاری است. با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای حمل و نقل و.... انجام شده است. قابلیت بالایی برای فعالیت اقتصادی در این منطقه وجود دارد.

منبع: بازار

637379