اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که به علت ناکافی بودن تعداد مقالات ارسالی ، همایش بررسی علت تلفات پرندگان میانکاله به تعویق افتاد و مدت زمان ارسال مقاله هم تمدید شده است.
عضو هیات مدیره انجمن فولاد اعلام کرد:

نایاب شدن فولاد و تاثیر آن بر نرخ قطعات خودرو

چند ماه پیش بود که خبر گم شدن سه تن فولاد به سرعت فضای رسانه ای کشور را در نوردید در این میان یکی از اعضای هیات مدیره انجمن فولاد از سرنوشت نامعلوم ۳ میلیون تن فولاد در زنجیره تولید و صادرات خبر داد.
کارشناس حقوق و مدرس دانشگاه گفت: کسی که به راحتی پلاک خودروی خویش را در برابر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی مخدوش و یا می‌پوشاند و در مقابل حرکتی از سوی نهادهای نظارتی اعمال نمی‌شود، همین امر به صورت مستقیم زمینه تشویق این قانون‌گریز به سمت قانون شکنی‌های بزرگ‌تر خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی:

زنجان صدرنشین اعمال قانون منع تردد شبانه شد

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان زنجان از ثبت بیش از ۱۱ هزار فقره اعمال قانون ۲۰۰ هزار تومانی در خصوص منع تردد شبانه در این استان خبر داد و گفت: این میزان از نرخ کشوری چهار برابر بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه همه تلاش‌ها باید به تکمیل طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منجر و مختوم شود، گفت: با پیمانکارانی که اهتمام جدی برای اتمام پروژه‌های فنی و عمرانی دانشگاه ندارند باید برابر قانون برخورد شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در بخش دولت و مجلس 50 هزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف بودجه مشخص به بخش آسفالت راه‌های روستایی تخصیص یافته است.
همزمان با هفته میراث فرهنگی در گیلان صورت می پذیرد؛

رونمایی از کتاب «گیلان در عصر قاجار» با حضور سفیر گرجستان

همزمان با هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، کتاب «گیلان در عصر قاجار» با حضور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و سفیر گرجستان، معرفی و بررسی خواهد شد.
مدیر امورعشایری گیلان با اشاره به اینکه کرونا باعث محدودیت دسترسی‌ زنان عشایر به بازارهای سنتی شده است، گفت: زنان عشایرگیلان برای معرفی و فروش تولیدات خود بیش از گذشته شده وارد بازارهای مجازی شده‌اند.
رییس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان‌غربی از انباشت 50 هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان خبر داد و گفت: در صورتی که محصول سیب درختی به بازار عرضه نشود با گذشت زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد و ضرر اقتصادی زیادی بر کشاورزان تحمیل می‌شود.

کارشناس منابع طبیعی و محیط زیست زنجان با بیان اینکه شاید تنها ۲۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در طبیعت به عوامل طبیعی بازمی‌گردند گفت: ۷۵ درصد این آتش‌سوزی‌ها بر اثر عوامل انسانی هستند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه نشاء مکانیزه برنج نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد داشته، گفت: افزایش نشاء مکانیزه برنج به دلیل کاهش سختی رنج و کاهش هزینه تولید برنج موجب تشویق جوانان روستایی برای پرداختن به برنجکاری می‌شود.
​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در یک هفته گذشته، ۹ روستای دیگر این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و دسترسی اینترنت پهن باند برای آنها ایجاد شد.
بارالها... زیباترین قنوت را به سمت آسمانت روانه میکنیم
باشد که مارا ببخشی...
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی؛

حضور پرشور در انتخابات؛ تضمین امنیت و اقتدار کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: موضوع انتخابات یک موضوع بسیار مهم و اساسی است و دشمنان نیز درصدد این هستند که مردم را از آمدن پای صندوق‌های رای بازدارند و وظیفه داریم همه پای صندوق‌های رای بیاییم چرا که این حضور پرشور امنیت و اقتدار کشور را می افزاید
یک فعال بازار خودرو در زنجان:

رونق از بازار خودرو رخت بر بست

یک فعال بازار خودرو در زنجان از نبود مشتری در بازار خودرو خبر داد و گفت: این در حالی است که قیمت در بازار خودرو، کاهش یافته اما به دلیل تعطیلی در بازار، مشتری نیست.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خبر داد:

آزادی ۷۴ زندانی جرایم غیرعمد

مدیرکل زندان‌های استان زنجان از آزادی 74 زندانی جرایم غیرعمد از زمان آغاز پویش همدل در استان زنجان تاکنون خبر داد.

از سوی امام جمعه یزد اعلام شد؛

زکات فطره به ازای هر نفر 20 هزار تومان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر در استان یزد را 20 هزار تومان اعلام کرد.
مسئول ستاد استهلال ماه دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان خبر داد:

رصد استهلال ماه شوال از دیدگان۱۲ کارشناس و روحانی

مسئول ستاد استهلال ماه دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان از رصد استهلال ماه شوال توسط ۱۲ نفر از کارشناسان نجوم و روحانیون زنجانی خبر داد و گفت: این اقدام در قالب ۲ گروه مجزا روی خواهد داد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از باغ های استان گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۴۱ تن گل برگ گل محمدی به ارزش چهار هزار و ۹۲۰ میلیون ریال برداشت شود.