گزارش و گفتگوی اختصاصی پُرسون از فرخد ظرفیت بکر گردشگری خراسان؛

مردم این روستای ایران مثل ژاپنی ها فعال هستند

رئیس شورای روستا فرخد با بیان اینکه ساکنین روستا به خصوص مردان و جوانان در طول سال هیچگاه بیکار نیستند، یادآور شد: بیکاری برای جوانان ما در این روستا بی معنی است و اگر بخواهم مثالی بزنم باید بگویم ما در فرخد همانند ژاپنی ها به تولید و توسعه مشغول هستیم.
تصویر مردم این روستای ایران مثل ژاپنی ها فعال هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس شورای روستا فرخد گفت: فرآوری و فرار از خام فروشی از بزرگترین مزایای مدل رشد تولید در روستای فرخد است و ما شاهد کوتاه شدن دست بسیاری از دلال ها از تولیدات گیاهی شده ایم.

محمد امیرخانی مقدم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال شاهد رشد و شکوفایی عالی گل محمدی در باغات روستای فرخد هستیم.

وی با بیان اینکه بارندگی های عالی، منظم و متوالی در کنار دمای مناسب سبب رشد و شکوفایی بیش از پیش مزارع گل محمدی فرخد شده است گفت: تمامی شرایط برای استقبال از شهروندان از اقصی نقاط کشور در فرخد مهیا می باشد.

افزایش ۲۵ درصدی کارگاه های تولیدی در سال ۱۴۰۳

جشنواره گل محمدی

رئیس شورای روستا فرخد با اشاره به استقبال بسیار زیاد کشاورزان برای تولید گلاب از محصولات خودشان خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۸ کارگاه تولیدی جدید به چرخه تولید گلاب و عرقیات گیاهی افزوده شده که قطعا سبب ایجاد ارزش افزوده مناسب از تولیدات گل محمدی در روستای فرخد است.

امیرخانی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ کارگاه فعال در روستای فرخد وجود دارد که با افزودن شدن این ۸ کارگاه به چرخه تولید، شاهد رشد ۲۵ درصدی در تعداد کارگاه های تولیدی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فضای با نشاط و جذاب روستای فرخد توانسته گردشگران را نیز به سوی خود جذب کند گفت: در روزهای اخیر تماس هایی از میهمان هایی از کشور عراق داشتیم که سال گذشته در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند و امسال پیگیر زمان آغاز فصل برداشت گل محمدی در روستای فرخد بودند.

جشنواره گل محمدی

مردم متوجه ضررهای خام فروشی شده اند

رئیس شورای روستا فرخد با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان انواع محصولات گیاهی در روستای به اهمیت فرآوری و دوری از خام فروشی پی برده اند عنوان کرد: فرآوری و فرار از خام فروشی از بزرگترین مزایای مدل رشد تولید در روستای فرخد است و ما شاهد کوتاه شدن دست بسیاری از دلال ها از تولیدات گیاهی شده ایم.

فرخد؛ ظرفیت گردشگری بکر خراسان

امیرخانی با اشاره به ایجاد جاذبه برای شهروندان شهر مشهد بیان داشت: مردم شهر مشهد از این فضای ایجاد شده بهره مند می شوند و این یک مزیت بسیار خوب برای مجموعه مدیران، سازمان ها و نهادهای حاضر در مشهد است که بیایند و از این پتانسیل ایجاد شده استفاده کنند.

علی رغم بی توجهی ها ادامه میدهیم

وی با گلایه از بی توجهی بی ظرفیت های روستای فرخد تصریح کرد:انتظار داشتیم رسانه ها به خصوص رسانه سیمای استانی توجه بیشتری در راستای معرفی این ظرفیت انجام می داد.

رئیس شورای روستا فرخد تاکید کرد: امروز مردم فرخد با همت خود و ایجاد فضایی اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و اقتصادی توانسته اند در راستای ایجاد نشاط و شادابی در بین جامعه، به دولت و مسئولان کمک کنند.

امیرخانی تاکید کرد: توقعی از کسی برای رشد روستایمان نداریم، اما حداقل از ما حمایت رسانه ای کنید؛ دولت اگر وام نداد، باز با تلاش مردم روستا تلاش می کنیم‌ و پیش می رویم اما این کم لطفی است که به صورت رسانه ای از این زحمات حمایت ویژه ای جهت معرفی آن شکل نمیگیرد.

مردم روستای فرخد؛ پرکار شبیه ژاپنی ها

رئیس شورای روستا فرخد با بیان اینکه ساکنین روستا به خصوص مردان و جوانان در طول سال هیچگاه بیکار نیستند یادآور شد: بیکاری برای جوانان ما در این روستا بی معنی است و اگر بخواهم مثالی بزنم باید بگویم ما در فرخد هماند ژاپنی ها به تولید و توسعه مشغول هستیم.

وی تصریح کرد: فرخد خراسان نام روستایی است که روزی تمام کشور به واسطه تولیدات و خدماتش نامش را به خاطر خواهند سپرد.

امیرخانی ادامه داد: مردم روستا در سه ماه ابتدایی سال مشغول تولید گل محمدی و تولید گلاب هستند که اوج این وقایع مربوط به اواسط اردیبهشت و مراسمات جمع آوری گل و تولید گلاب است.

رئیس شورای روستای فرخد افزود: در تیر ماه محصولات جو و گندم از زمین‌های کشاورزی جمع آوری شده و دومین کسب و کار ساکنین فرخد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انگور و زعفران یکی از اصلی ترین تولیدات این روستا می باشند گفت: مردم روستای فرخد در مرداد ماه مشغول برداشت انگور خواهند شد و سپس در شهریور و مهر ماه به سوی داشت و برداشت زعفران می روند.

امیرخانی عنوان کرد: پس از برداشت زعفران و پایان فصل کشاورزی، جوانان و افراد جویای کار با حضور موقت در شهرهای بزرگ همانند تهران تلاش می کنند از ظرفیت های اقتصادی سایر کلان شهرهای کشور استفاده کنند.

روستایی ها پای انقلاب هستند

رئیس شورای روستا فرخد با تاکید بر اینکه روستایی ها حامیان اصلی این انقلاب بوده و هستند گفت: روستایی در کشور وجود ندارد که در ورودی آن تصویر چند شهید از آن روستا وجود نداشته باشد؛ روستایی ها پای انقلاب بوده و هستند و از این گنجینه با ارزش دفاع می کنند.

منبع: پُرسون

657497