اخبار منتخب استان‌ها

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

حیات‌وحش عاری از شکارچی شد

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، از نبود هیچگونه شکاری در حیات‌وحش این استان طی نیمه دوم فروردین ماه امسال تا ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به رهاسازی قسمتی از آب تالاب بین المللی آلاگل برای مصارف آبزی پروری و مزارع کشاورزی پایین دست آن تصریح کرد که این رهاسازی نه تنها مشکلی برای تالاب ایجاد نمی‌کند بلکه حق آبه زیست محیطی آن نیز محفوظ است.
فیروزآبادی؛ کارشناس منابع طبیعی در گفتگو با پرسون:

«تنش آب» به یکی از نزاع‌های اصلی در خاورمیانه تبدیل می‌شود

فیروزآبادی؛ کارشناس منابع طبیعی و کارآفرین برتر گفت: «تنش آب» دیر با زود به یکی از موضوعات و حتی نزاع‌های اصلی در منطقه ای همانند خاورمیانه تبدیل می‌شود به طوری که از هم‌اکنون شاهد این دست از تنش بین کشورهای منطقه هستیم که بهترین و ساده‌ترین نمونه آن را می‌توان تنش آبی بین ایران با کشور افغانستان بر سر رودخانه «هیرمند» دانست.

به فاصله حدود ۱/۵ کیلومتری جنوب‌شرقی روستای فیروزیان از توابع بخش صومای برا دوست شهرستان ارومیه و در دامنه نسبتاً مرتفع کوه میدان و کوتول، به روی کوه صخره‌ای منفرد، قلعه‌ای بزرگ و بلند واقع شده است که از یک طرف به کوه تکیه داده و از سه طرف دیگر به تمام دشت و روستاهای پایین‌دست اطراف، اشراف کامل دارد، این قلعه در منطقه به کل‌خرابه معروف است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان هشدار داد:

رواج اسکناس و چک پول های تقلبی در بازار گیلان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به ورود چک پول‌های تقلبی به بازار گفت: فروشندگان با استفاده از دستگاه‌های تشخیص اسکناس می‌توانند از ضرر و زیان ناشی از دریافت چک تقلبی جلوگیری به عمل آوردند.
استاد حوزه علمیه کردستان در گفتگو با پرسون:

انتخابات در ایران اسلامی از ارکان مردم‌سالاری دینی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه سفیران بیجار گفت: باید بتوانیم با حضور پرشور خود در انتخابات از یک سو حماسه آفرین باشیم و از سوی دیگر دولتی انقلابی، جوان و متعهد به اسلام و انقلاب را روی کار بیاوریم تا کشور از مشکلات حال حاضر خارج شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد:

افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور «مریم میرزاخانی» در صومعه سرا

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به بهره برداری دومین کتابخانه ویژه «مادر و کودک» در صومعه سرا گفت: کتابخانه عمومی پروفسور «مریم میرزاخانی» شهر صومعه سرا ۲۱ اردیبهشت ماه و با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و بدون انجام تشریفات مرسوم افتتاح می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

۶۰ هزار تن کود بین کشاورزان توزیع شد

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۶۰ هزار تن انواع کود عرضه شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

در یک اقدام نمادین؛

اسرائیل را آب برد

دریک اقدام نمادین در یزد، نماد کشور اسرائیل را آب برد.
روز جهانی قدس اتفاق افتاد؛

نماد اسرائیل در یزد به آتش کشیده شد + فیلم

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس دانشجویان یزدی در یک اقدام آتش به اختیار، نماد رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
پرسون از دوران پساکرونا گزارش می‌دهد؛

زایش ناهنجاری‌های اجتماعی و فردی؛ مولود ناخلف کرونا

اگر نگاهی به جامعه پیرامون خود داشته باشیم با شیوع کرونا ناهنجاری‌هایی نیز در کنار آن رشد کرده است و عملا این ناهنجاری‌ها که بُعد فردی و جمعی دارند با زندگی بشر در آینده عجین و همراه خواهند شد.

تقوی‌نیا؛ کارشناس مسائل غرب آسیا به تحلیل و نقد موضع‌گیری اخیر محمدجواد ظریف؛ وزیر خارجه جمهوری‌ اسلامی ایران پرداخت.

یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: موافقت دولت با تبدیل این مناطق به منطقه آزاد تجاری می‌تواند زمینه ورود و حضور سرمایه‌گذاران کلان در دو استان کردستان و کرمانشاه را فراهم آورد به گونه‌ای که بسیاری از صنایع مادر و کارخانه‌های بزرگ به سمت این مناطق کشیده می‌شوند.
معاون وزارت علوم گفت: همزمان در سراسر کشور 53 پروژه عمرانی وزارت علوم در حال افتتاح می باشد و میزبان این مراسم ها استان ایلام انتخاب شده است.

نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس خبر داد:

حمایت مجلس از طرح‌های تحقیقاتی و درمانی در حوزه دیابت

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره وضعیت استان یزد در حوزه دیابت اظهار داشت: طرح‌های تحقیقاتی و درمانی قابل توجیه در حوزه دیابت مورد حمایت قرار می‌گیرند.
در یک ماهه نخست امسال صورت پذیرفت؛

صادرات بیش از 84 هزار تن کالا از مرز زمینی آستارا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در یک ماهه نخست امسال ۸۴ هزار و ۷۵۳ تن کالا از مرز زمینی آستارا صادر شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.