اخبار منتخب استان‌ها

کارشناسان سلامت محیط کار درمعییت و همراهی ذاکری رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس و دادرس معاون فنی مرکز؛ ‌بیش از ۳۰۹ شعبه انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با همکاری بهورزان، بسیجیان، اعضای هلال احمر را از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی مورد ارزیابی قرار دادند.
حیدر محمدیان اردی، پژوهشگر حوزه چاپ و مطبوعات:پژوهشگر حوزه چاپ و مطبوعات و صاحب موزه «مجموعه چاپ و مطبوعات اردبیل» گفت: سال 1323 قمری (1283 شمسی) بود که «سید احمد» نامی در سرای حاج فخر حوالی مسجد میرزا علی‌اکبر کنونی نخستین چاپخانه اردبیل را بنام «چاپ سنگی احمدیه» بنیان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از روند افزایشی شیوع کرونا در استان خبرداد و گفت: هم اکنون ۳۱۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.
آرای اتخاذ شده در انتخابات روز گذشته در حال شمارش است و هنوز میزان کلی مشارکت مردم مشخص نشده اما برخی مقامات استانی میزان مشارکت استانی را اعلام کرده اند.
فرماندار شهرستان دیواندره در گفت وگو با پرسون:

خودروی حمل صندوق رای واژگون شد

فرماندار دیواندره از واژگون شدن خودروی ویژه حمل صندوق رای و کشته شدن یکی از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در این شهرستان خبر داد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان:

برخی دستگاه های احراز هویت مشکل دارد

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با بیان اینکه برخی دستگاه های احراز هویت در استعلام و خواندن مشکل دارد گفت: رای گیری در این شعب به صورت دستی و متکی به مدارک شناسایی انجام شود.
استاندار کردستان گفت: همه ملت ایران باید در انتخابات امروز احساس وظیفه کنند و با انتخاب فردی اصلح، آینده بهتری برای این کشور رقم بزنند، زیرا این مشارکت بالاست که می‌تواند راه را برای توسعه و پیشرفت مهیا نماید.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: قرآن کریم همواره تاکید  دارد که انسان در انجام امور خیر باید از دیگران پیشی بگیرد و بی‌شک حضور در انتخابات هم به نوعی کار خیر محسوب می‌شود.

منیژه فرهانپور

انتخابات پرشور ۱۴۰۰

الوندنشینان از دقایق و ساعات نخستین در شعب اخذ رای حضوری پر شور یافتند.
دبیر ستاد انتخابات استان خبر داد؛

انصراف 391 نامزد از انتخابات شورای شهر و روستای یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد از انصراف ۹۰ نفر دیگر از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان یزد خبر داد و گفت: آمار انصرافی‌ها تا این لحظه به ۳۹۱ نفر رسیده است.
شبکه‌های استانی صدا و سیما برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی را برای به تصویر کشیدن حماسه مردمی در ۲۸ خرداد به صورت زنده روی آنتن می‌برند.