اخبار منتخب استان‌ها

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت که تنها بانک پوست کشور در بیمارستان امام رضا(ع) فعال است. همچنین خاطرنشان کرد که در شیراز و تهران بانک پیوند اعضا نیز فعال است که پوست و دیگر اعضای بدن را برداشت و فرآوری می کنند، توکلیان افزود که بانک پوست مشهد خدمات اختصاصی این عضو را در زمینه های برداشت، فرآوری و نگهداری انجام می دهد.
تخلفات گسترده در زمینه حفظ جان کارگران خدمات شهری:

اطیمنان برخی پیمانکاران از عدم نظارت شهرداری مشهد

شهر مشهد در حالی به استقبال بهار 1401 می رود که خبر حادثه مجدد برای کارگران خدمات شهری سبب ایجاد نگرانی های بسیاری در خصوص تامین امنیت جانی این قشر زحمتکش شده است.
به سطل آشغال که می رسند باید روی نوک پنجه کمی بالا بیایند تا قدشان اندازه سطل آشغال های شهرداری در کنار خیابان شود؛ کیسه را روی زمین می گذارند و با همان قد و قواره کوچک با سر درون سطل آشغال فرو می روند تا با فروش آنچه با خود بیرون می آورند لقمه نانی تهیه کرده و زندگی بگذرانند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اعلام کرد که این استان برای میزبانی از مسافران نوروزی در واحد‌های اقامتی با ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ نفرشب با رعایت دستورات بهداشتی آماده است.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس جدیدترین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۳۳۷ به ۱۸۴ شهر کاهش یافت.
امام جمعه موقت مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اعلام کرد که انقلاب اسلامی، آثار و برکات زیادی در ایران و برای مردم به همراه داشته و در واقع این ایران بود که طعم طرح آزادی از سلطه استکبار را به جهانیان فهماند.
در مراسم رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» عنوان شد:

دفاع مقدس سند عزت و سربلندی ملت ایران

رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، دفاع مقدس را میراث ملی و سند عزت و سربلندی ملت ایران بعد از سال‌ها تحقیر در دوران حکومت‌های جور سلطنتی عنوان کرد.

 سرپرست فرمانداری مشهد گفت: اگر قرار باشد تمام مردم طی یک، ۲ یا سه روز خاص در مشهد حاضر شوند، قطعا دچار بحران و محدودیت خواهیم شد؛ لذا از تمام زائران و هم‌وطنان درخواست داریم برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی کنند.
جلسه شهرداری با دست فروشان نتیجه نداشت

دست فروشان: حقوق ما ضایع شده است

درحالیکه شهرداری مشهد تاکید دارد که پس از برگزاری 6 جلسه با کسبه با دست فروشان به توافق رسیده است، دست فروشان تاکید دارد که توافق اجرایی نشده و حقوق آن‌ها ضایع گردیده است.
شهردار تبریز که هشتم شهریور ماه امسال توسط اعضای شورای اسلامی شهر به این سمت انتخاب شده بود، امروز توسط آنان از کار برکنار شد.
امام جمعه مشهد اعلام کرد که در آینده زندگی ما در این کشور، توسعه عدالت جریان دارد، یعنی در آینده کشور ما، تمام زیاده‌خواهی‌ها منفور مردم می‌شود. میدان اقتصاد در کشور ما، میدان توسعه عدالت خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: استان همدان ظرفیت های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد و تلاش ما بر این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این استان را افزایش دهیم.
عضو هیات علمی دانشگاه مشهد:

تهوع و استفراغ علامت سویه جدید کروناست

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار اینکه تهوع و استفراغ علامت سویه جدید کروناست، تاکید کرد که در شرایط فعلی هر نوع علائم سرماخوردگی اعم از سرفه و گلودرد باید اومیکرون تلقی شود.