جلسه شهرداری با دست فروشان نتیجه نداشت

دست فروشان: حقوق ما ضایع شده است

درحالیکه شهرداری مشهد تاکید دارد که پس از برگزاری 6 جلسه با کسبه با دست فروشان به توافق رسیده است، دست فروشان تاکید دارد که توافق اجرایی نشده و حقوق آن‌ها ضایع گردیده است.
تصویر دست فروشان: حقوق ما ضایع شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمحسن موسوی پارسا معاون ساماندهی مشاغل رسمی و بهداشت محیط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی درباره درخواست‌های افرادی که برای بازار دانش به شهرداری مراجعه کرده بودند اینگونه توضیح داد که با توجه به امضای طومار هزار نفر از کسبه مشهد برای فروش در بازار دانش و ظرفیت محدود آن، ۶ جلسه با کسبه این بازار برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد ۵۰ درصد این افراد در این بازار و ۵۰ درصد دیگر در بازار بلور مشغول کسب و کار شوند و تا تابستان سال آینده به صورت روز در میان جای این دو گروه عوض شود.پس از تابستان نیز تمام ظرفیت برای افراد جدید باز شود.

وی ابراز تاسف کرد که حال که قصد اجرای آن را داریم، کسبه علیرغم امضای این صورت جلسه، از اجرای آن ممانعت و دست به تجمع زدند.

اما دستفروشان معتقدند که تفاهم انجام شده آنگونه که بوده به اجرا در نیامده و حقوق آنها تضییع شده است.

ماجرا از این قرار است که شهرداری مجوز فعالیت برای گروهی دیگر از دستفروشان صادر کرده و به شکلی رقابت میان دستفروشان قدیم و جدید ایجاد کرده است.
طبق گفته نماینده دستفروشان قدیمی بازار بلور ایجاد عصر بازار در یک ماهه گذشته به کسب و کار کم رونق آنها لطمه بیشتری زده و دلیل آنها برای تجمع مجدد و لغو و اصلاح تفاهم قبلی همین است.

باپیگیری مدیر روابط عمومی شورای شهر مشهد و سلیمی عضو شورای شهر، جلسه ای با این گروه برگزار خواهد شد تا به درخواست آنها رسیدگی شود.

نتیجه جلسه متعاقبا اعلام خواهد شد.

385303