پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امکان تشخیص ویروس کرونا جهش یافته در ایران وجود دارد، از همه مسافران انگلیس و اروپا در فرودگاه تست سریع و از موارد مشکوک تست دقیق تر «پی سی آر» گرفته و بررسی می‌شود و تاکنون موردی از این ویروس در ایران تایید نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۲۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۸۱۴ نفر رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش موارد فوت روزانه کرونا به زیر ۱۲۰ نفر خبر داد و گفت: خبرهای خوشی برای تامین واکسن در راه است اما مهمترین اقدام، حماسه تولید واکسن ایرانی است که از نمونه های خارجی هم بهتر خواهد بود. تست انسانی دومین واکسن ایرانی هم هفته آینده شروع می شود.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت:چیزی که ثابت شده باشد و مطالعه کرده باشیم که ویروس کرونای انگلیس وارد ایران شده نبوده است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا جان ۱۳۴ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۴ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۸۰ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۱۵ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۷۱۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی آمار مرگ روزانه بیماران کرونایی در کردستان از 12 مورد در روز به 6 مورد رسیده است که این یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خبر داد؛

ابتلای 295 نفر از کارمندان اورژانس به بیماری کرونا

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بالغ بر 295 نفر از کارمندان اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شدند که معادل 29 و نیم درصد است.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۵۳ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

بیماری کرونا نقش پر رنگ و از خودگذشتگی پرستاران را نشان داد

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از جانگذشتگی پرستاران در خدمات رسانی به بیماران کرونا نقش پر رنگ این عزیزان را در کادر درمان نشان داد، در صورتی که در سالهای گذشته نقش مهم این عزیزان دیده نمی شد.

نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی در گفتگو با پرسون:

عملکرد سیستم ایمنی هر شخصی نسبت به کرونا متغیر است

دکتر نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی گفت: بعد از اینکه بدنتان ویروس مذکور مثلا ویروس کرونا را به طور کامل از بین برد زیرمجموعه‌ای از آنتی‌بادی‌ها و حافظه سلولی ایجاد می‌شود که آماده حفاظت از شما در برابر برخورد مجدد با ویروس هستند با این وجود این عملکرد سیستم ایمنی در هر شخصی نسبی است و نمی توانیم به صورت مطلق درباره آن نظر داد.

آخرین آمار کرونا در فارس؛

بیش از ۱۵۹ هزار نفر مبتلا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، بیش از ۱۵۹ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.