وقتی با یک توییت، امنیت فکری میانسالان کشور بهم ریخت!

یادداشت/ آیا بهتر نبود به جای برهم زدن آرامش پدران و مادران سالخورده کشور، خانواده ها و فرزندانی که یک سرپرست خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده اند و تشویش اذهان عمومی ملتی شهیدپرور به عنوان  نماینده مردم یک کلانشهر، راه حل ها و  دلایل خود را در مجلس  برای نمایندگان و مسئولین مطرح می‌نمودید و به صورت مکتوب و محرمانه  پیگیری می‌کردید ؟

سایت خبری پرسون- طی این چند روز گذشته به هر خانه‌ای که پا می گذاری و سخن از واکسن کرونا میشود فقط یک جمله میشنوی؛
ما اجازه زدن واکسن به والدین خود را نمی‌دهیم!
نگرانی در چشمان کم سوی پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های سالخورده موج می زند و خنده های شیرین و کمرنگ شان از صورت مهربان و فرشته گونه آنها پَر کشیده و تبدیل به یک سوال شده: چرا؟
مگر ما چه گناهی کردیم ؟

بعد از ۴ هفته به دیدن مادرم رفتم، بعد از سلام و احوالپرسی با مظلومیت خاصی که قلبم را آتش زد پرسید؛ راستی تو که خبرنگاری ،فهمیدی می خواهند همه میانسالان را با واکسن کرونا بُکشند؟
واقعا جوابی نداشتم!

و دلیل ایجاد این موج نگرانی، توییت عجیب، سرکار خانم زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس است !
وی به عنوان سخنگوی کمیسیون بهداشت در مجلس با توییت خود در یک لحظه چنان بذر وحشت را در دل مردم نشاند که بعید میدانم هیچ رسانه ی بیگانه ایی از دشمن توانسته باشد در این سالها با این سرعت مردم را نسبت مسئولین بی اعتماد کند!

و اگر خود ویروس کرونا هم به سخن بیاید و بگوید با شما دیگر کاری ندارم بعید میدانم مردم دیگر باور کنند!!

سوالی که ذهن ها را درگیر می‌کند این است؛
آیاوی قبل از توییت خود، نامه‌ای به وزیر یا معاون وزیر بهداشت در خصوص هشدار خرید این واکسن نوشته بودند؟

اگر بله ما منتظریم تا جواب نامه وزیر را توییت کنند و اگر خیر"
آیا این حرکت وی بر هم زدن امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی یک کشور نبوده؟

آیا وی مستندات علمی برای اثبات حرف خود دارند؟

آیا ما در کشورمان دانشمند و محقق برای تست و آزمایش این واکسن نداریم؟

آیا یک شرکت با برند جهانی در حاد ترین زمان تاریخی جهان، واکسنی برای کشتار میسازد؟


بیشتر بخوانید؛

تزریق نخستین واکسن ایرانی کرونا از اول دی

واکسن ایرانی کرونا در جمع کاندیداهای سازمان بهداشت جهانی


حتی اگر سخن شما درست و بر اساس مستندات علمی باشد آیا بهتر نبود به جای برهم زدن آرامش پدران و مادران سالخورده کشور، خانواده ها و فرزندانی که یک سرپرست خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده اند و تشویش اذهان عمومی ملتی شهیدپرور به عنوان نماینده مردم یک کلانشهر، راه حل ها و دلایل خود را در مجلس برای نمایندگان و مسئولان مطرح می‌نمودید و به صورت مکتوب و محرمانه پیگیری می‌کردید ؟

به راستی نمایندگان ما را چه شده؟
نماینده ایی اسپری گیاهی را در مجلس بر میز می کوبد و فریاد می زند چرا وزیر بهداشت مجوز نمیدهد تابا اسپری آن در بینی از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری شود!

نماینده دیگر از آن طرف فریاد می‌زند مردم شیرین‌بیان بخورند تا در برابر بیماری ایمن شوند!

نماینده دیگری...

چه خبر است؟
مجلس یعنی آینه تمام نمای یک کشور برای تصمیمات ماندگار و مجموعه ایی از دانشمندان، فرهیختگان و سیاستمداران، زن مردی که مردم دل به چشم اندازهای روشن شان دوخته و فردای شان را به آنها امانت داده اند.

باعث تعجب است، چرا وزیر بهداشت کشور جناب دکتر نمکی و دست اندرکاران وی با سکوت تلخ شان در برابر ایجاد موج های خبری و ناامنی فکری مردم سکوت کرده و نمک بیشتری بر زخم مردم می پاشند .

سرکار خانم شیخی؛ آیا بهتر نبود به جای این توییت، دلیل آلودگی های هوا، خشکی زاینده رود، تالاب گاو خونی، فریاد مطالبه گر کشاورزان و برگزاری افتتاحیه های آنچنانی را زیر سوال میبردید ؟

آیا بهتر نبود به جای چنین سخنی با مدرک و سند برای ملت یک کشور صحبت می نمودید تا در دل تحسین تان کنند و به رای خود افتخار؟

سازمان‌ بهداشت جهانی WHO بارها تاکید کرده که جهان علاوه بر پاندمی کرونا با پاندمی اطلاعات غلط درباره این بیماری نیز مواجه است و این اطلاعات غلط از خود ویروس کرونا برای مردم دنیا خطرناک تر می باشد !
متاسفانه ما امروز این موضوع را به وضوح می بینیم .

اگر توئیت این نماینده گرامی در پی یک بازی جناحی باشد که وای به حالمان. چرا که زحمات وزارت بهداشت ، تیم سلامت و شهدایشان ... همه و همه را زیر سوال برده و میبایست جسارت عذر خواهی از مردم بابت ایجاد این تشویش و نگرانی را داشته باشد.

و اگر صحت دارد میبایست توسط دانشمندان ،محققان و مسئولان کشور به مردم توسط تیم های رسانه ایی بحران و دیگر رسانه های جمعی و نه صرفا توییت یک نماینده اطلاع رسانی گردد.

سرکار خانم شیخی، به ما میگویند چرا نماینده شما در خصوص مدرک و تخصص شان برای مردم شفاف سازی نمیکنند،؟
چرا هر بار با یک توییت حاشیه می سازد؟

بیایید با هم رو راست باشیم.
در این روزهای سخت که مردم برای نان شب خود در مانده شدند و هزینه های حداقل زندگی کمرشان را شکسته، برای محکم کردن پایه های صندلی خود جناح بازی نکنیم و اعتماد مردم را قربانی نسازیم.

نویسنده: شهرزاد بهادری_کارشناس رسانه و دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان

224136

مطالب مرتبط