پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

مجموع قربانیان از ۵۷ هزار نفر گذشت

تعداد جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد حدود یک سوم از بهبودیافتگان کرونا در طول ۵ ماه پس از بهبودی دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یک هشتم آنها به دلیل عوارض کووید ۱۹ می‌میرند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۷ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسید.


رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران مطرح کرد:

در تلاشیم برای پیک چهارم آماده باشیم

علیرضا زالی ضمن انتقاد از سفرهای روزهای اخیر از شکننده بودن شرایط تهران در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و احتمال شکل گیری پیک چهارم خبر داد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

اختلال‌ها در جریان واکسیناسیون کرونا و پیدا شدن گونه‌های جهش‌یافته ویروس نگرانی‌ها نسبت به آینده را افزایش داده است. هنوز کسی نمی‌داند ویروس سارس کوو۲ (Sars-CoV-2) که عامل ابتلا به بیماری کووید۱۹ است چه تعداد دیگری را در جهان مبتلا می‌کند و چقدر قربانی می‌گیرد.

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: کارآزمایی بالینی فاز یک واکسن نوترکیب کرونا متعلق به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته کشوری اخلاق در پژوهش علوم پزشکی تایید شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیرازمطرح کرد؛

احتمال نیاز به تزریق دوره‌ای واکسن کرونا به دلیل جهش ویروس

یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به مشاهده جهش‌های مختلف در کروناویروس، خاطرنشان کرد که این موضوع نیاز به تزریق ادواری و سالانه واکسن کرونا را متحمل می‌کند.
شعله‌هایی که اسکندر مقدونی در قلب یکی از نمادهای تمدن ایران برافروخته بود، بسیاری از ریزنقش‌های هنر و فرهنگ هخامنشی را به ویرانی کشاند؛ با این حال اما شمای کلی این بنا بر جای خود ماند تا جایی که چند هزار سال پس از آن تاریخ، همان ویرانه‌ها به یکی از یادگارهای مهم تمدن چندهزار ساله ایران تبدیل شد. تخت‌جمشید این روزها متروکه شده است. شاید کاری را که اسکندر و لشکر چند هزار نفره‌اش از پس آن برنیامده بودند، توسط یک ویروس کوچک به نام «کرونا» محقق شد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسیده است.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۰ شهر استان مازندران در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۱۰ شهر با وضعیت قرمز کرونایی داریم که تمام این شهر‌ها در استان مازندران قرار دارند.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت حدود دو میلیون دوز واکسن کرونا قبل از عید تهیه می‌شود، گفت: در این زمینه مذاکراتی با هند، چین و روسیه انجام شده است.

تازه ترین هدیه چین به مردم جهان یک ویروس جهش‌یافته تازه کشف شده است؛ کرونای آمازونی که این بار در ژاپن با مبتلایانی از برزیل مشاهده شده است.
علیرغم گزارش های و اخبار «پرسون» در بحث بود یا نبود کرونای انگلیسی در کردستان و مخالفت برخی از مسئولان بهداشتی و دیگر مدیران ارشد این استان، نهایتا رییس سازمان نظام پزشکی کشور امروز وجود کرونای انگلیسی در این خطه را تایید کرد.