پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۹۱ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۶ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی در شبانه روز گذشته ۵ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد:

۶ شهر کردستان آبی شد/ حکمرانی شرایط زرد در سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای سقز، دهگلان، قروه، کامیاران، مریوان و بانه آبی و در سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد زرد است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: همه مسافرانی که از اروپا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می شوند، ضروری است علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی، به مدت مناسب و منطبق با پروتکلهای مربوطه در محل سکونت به صورت قرنطینه به سر برند.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۲ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۶ هزار و ۱۰۰ نفر رسید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور را تشریح کرد و از افزایش شمار شهرهای در وضعیت قرمز بیماری به هفت شهر و همچنین قرار گرفتن ۱۹۲ شهر در وضعیت آبی این بیماری خبر داد.

نماینده ویژه مجلس در کمیته واکسن وزارت بهداشت، عنوان کرد: اصلا جای نگرانی برای اشباع بازار تولید واکسن وجود ندارد و ما برای اطمینان به همه شرکت‌های فعال تولید واکسن و توجه به بازار منطقه نیاز داریم.
گروهی از دانشمندان در تحقیقات اخیر خود ماده را شناسایی کردند که ممکن است توانایی بالایی در سرکوب ویروس کرونا داشته باشد.

سلمانی گفت: اگرچه کاهش آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان همچنان ادامه دارد، اما این به معنای پایان کرونا نیست بلکه در صورت غفلت و عادی انگاری اوضاع، بار دیگر شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر در استان یزد خواهیم بود.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه کرونای انگلیسی علائم خاصی ندارد، گفت: تغییر در ویروس باعث شده که وقتی ویروس وارد حلق و ریه می شود سرعت تقسیم زیاد شود؛ در نتیجه امکان انتقال را بیشتر می‌کند.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۹۸ بیمار در شبانه روز گذشته

تعداد جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

مسئولان وزارت بهداشت و درمان در بحث کرونای انگلیسی یا هر بیماری دیگری باید اطلاع رسانی دقیق، شفاف و هماهنگ داشته باشند تا افکار عمومی جامعه دچار چندگانگی نشود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به قدرت انتقال و سرایت پذیری بالای ویروس کرونای انگلیسی، گفت: با توجه به حجم بالای تردد بین کشورها انتشار بیماری از مرزهای جغرافیایی اجتناب ناپذیراست.

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با اشاره به نقش موثر طرح محله محور مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) در کنترل اپیدمی و قطع زنجیره انتقال بیماری، توضیحاتی در رابطه با وضعیت اپیدمی کرونا در سال ۲۰۲۱، درصد و احتمال بروز پیک چهارم کرونا در کشور و تاثیر جهش‌های جدید ویروس بر وضعیت اپیدمی ارایه کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۱۰ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۵ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

گزارش پرسون از موج سواری فعالان فضای مجازی؛

ورود کرونای انگلیسی به کردستان/ شایعه یا واقعیت!

یکی از پزشکان کردستانی که به تازگی از انگلیس برگشته بود در تستی که از وی گرفته شد، نتیجه آزمایش PCR وی مثبت بوده ولی اینکه وی به کرونای انگلیسی مبتلا بوده است، از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده و این اخبار تنها در فضای مجازی رد وبدل می گردد.