پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۴۰۹ خانواده دیگر داغدار شدند

با فوت ۴۰۹ بیمار کرونایی دیگر، مجموع جانباختگان این بیماری در ایران به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت ۱۰۷ پایگاه واکسیناسیون در پایتخت در حال فعالیت هستند، و هرکدام از آنها روزانه ظرفیت تزریق 1000 دز واکسن را دارند.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد در روزهای همه گیری کرونا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم روزانه تعداد زیادی از افراد با علائم در سطح جامعه در حال عبور و مرور هستند.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر بیان کرد: با توجه به این که کشور به صورت ناگهانی با این بحران مواجه شده است تغییر در چرخه تولید برای تامین نیاز مردم به دارو و اقلام بهداشتی ضروری است.
رئیس جمعیت هلال احمر از ورود دهمین محموله واکسن به کشور خبر داد و افزود این محموله جهت توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۸۶ قربانی دیگر جان باختند

با فوت ۲۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: واکسیناسیون معلمان از فردا و در روز عید غدیر آغاز می‌شود و هیچ محدودیتی در ارائه نوع و تعداد واکسن نداریم مبنا وزارت بهداشت فهرستی است که آموزش و پرورش در اختیار ما گذاشته.
آمارهای روزانه رسمی منتشر شده از شرایط همه‌گیری در سراسر ایران نشان می‌دهد در تابستان 1400 ظاهرا رقابت‌ با ویروس منحوس نفس گیرتر شده رکوردهای گذشته یک به یک در پیک پنچم با ویروس دلتا با فاصله‌ای معنادار درحال شکسته شدن است.
رییس انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه انستیو پاستور سابقه‌ای 100 ساله دارد به تشریح آخرین وضعیت همکاری با انستیتو فینلای کوبا در جهت تولید واکسن کووید ۱۹ پرداخت.
نتایج مطالعه نشان می دهد که آسیب حاد کلیوی ناشی از کووید ۱۹ مشابه با صدمه به کلیه ناشی از سپسیس است و اختلال عملکرد میتوکندری ممکن است نقش اصلی را در بروز این مشکل داشته باشد.