آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۶۸ بیمار در شبانه روز گذشته جان باختند/ تزریق بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز در کشور

طبق اعلام وزارت بهداشت ۲۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.
تصویر ۲۶۸ بیمار در شبانه روز گذشته جان باختند/ تزریق بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (یکشنبه، ۳ مرداد) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۱۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۳۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۳۲ نفر رسید. متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۲۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴ هزار و ۸۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۵۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضع قرمز، ۱۱۷ شهر در وضع نارنجی و ۹۹ شهر در وضع زرد قرار دارند.

تزریق واکسن در کشور به بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز رسید

تا کنون ۷ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۰۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند. براین اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۱۱ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

326535