پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

استاد تمام ویروس شناسی با اشاره به اینکه جهش دلتا بسیار سهمگین‌تر از جهش‌های قبلی است افزود شیوع این بیماری در بین اعضا خانواده شایع است و خسارات جبران ناپذیری را برای آنها به همراه دارد.
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: تعطیلی 6 روزه پایتخت تاثیری بر روند کاهشی بیماری کرونا نداشته و برعکس باعث افزایش این بیماری شده و تا به امروز آمار فوتی‌ها در شهر تهران از 150 هزار نفر عبور کرده.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به وضعیت بیماری در کشور درباره روند واکسیناسیون کرونا، گفت: تا آخر مهر قطعا گروه سنی بالای ۴۰ سال را واکسینه کرده‌ایم. از طرفی با احتساب واکسن‌های خارجی و سبد کووکس به شکل میانگین از شهریور، ماهانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون واکسن به دستمان می‌رسد که تا پایان ۷ ماه یعنی حدود ۷۰ میلیون واکسن خواهیم داشت؛ بنابراین خیال مردم راحت باشد که تا پایان سال همه گروه‌های هدف حداقل یک دُز واکسن را دریافت خواهند کرد.
دکتر علیرضا زالی در برنامه تلویزیونی تیتر امشب بر ضرورت تغییر شیوه مدیریت بیماری کرونا و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر تاکید کرد و گفت: در حوزه اقتصاد باید برای معیشت مردم اقدامات موثر انجام شود.
۲۱۰ نفر دیگر از هموطنانمان در طول ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۸۸ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.
برخی افراد گمان می کنند که حتما بعداز تزریق واکسن کرونا باید دچار عوارضی مانند تب، بدن درد و ... شوند تا از اثربخشی واکسن مطمئن شوند، اما این تصور درست نیست. حال باید پرسید که چه چیزی باعث ایجاد این عوارض می شود؟.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا ۲۱۳ قربانی دیگر گرفت

طبق آمار وزارت بهداشت با فوت ۲۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

واکسن کووید- ۱۹ (COVID-۱۹) موثر است اما درصد کمی از افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند اگر در معرض ویروس کرونا قرار گیرند ممکن است به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند. اگرچه افرادی که واکسینه شده‌اند بسیار کمتر بیمار می‌شوند اما در بعضی موارد این اتفاق رخ داده است. همچنین ممکن است برخی از افراد واکسینه‌شده به‌طور کامل به ویروس آلوده باشند اما علائمی نداشته باشند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۵۰ قربانی در یک روز

طبق اطلاع رسانی وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

یک پزشک اورژانس با اشاره به وضعیت نگران کننده بیمارستان‌ها و لزوم رعایت دستورالعمل‌ها، گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها پر، نگران کننده و خسته کننده هستند. روزانه ده‌ها تماس داریم که افراد دنبال تخت برای بستری بیمار مبتلا به کرونا هستند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۱۳ بیمار فوتی طی شبانه روز گذشته

طبق آمار وزارت بهداشت، در شبانه‌ روز گذشته ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شدند و ۲۱۳ بیمار دیگر فوت کردند.