حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر بهداشت گفت: در واکسیناسیون نشان دادیم که ما می‌توانیم و با مشارکت مردم در مدت کوتاهی و حدود دو ماه و نیم توانستیم بیش از ۷۰ درصد از جمعیت هدف را در نوبت اول، واکسینه کنیم و حتما به دنبال حل مشکلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان نیز هستیم و از مردم و خیرین و سایر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم که در این کار خیر نیز مشارکت کنند.
وزیر گردشگری گفت: ایران هراسی از ابتدای پیروزی اسلام مطرح شده، اما وقتی توریستی به ایران می‌آید، متوجه می‌شود ایران اسلامی با ایرانی که امپراتوری استکبار ترسیم می‌کند، خیلی متفاوت است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا شرایط برای شکوفا شدن دانشجویان و استعدادهای نهفته آن‌ها فراهم شود گفت: سعی بر آن است که دانشجویان نخبه در جایگاه مناسب خودشان قرار گیرند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان "حدف بروکراسی‌های عجیب وزارت میراث فرهنگی در دستور کار است" گفت: فضا را برای بخش خصوصی و افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری هستند باز خواهیم کرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: روند بازگشایی مدارس با توجه به پوشش جمعیتی، اجرای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر اساس ارزیابی، از اول آبان، آغاز و تا پایان آبانماه تمامی مدارس بازگشایی می شوند.
سرپرست آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار در حدود ۵۶ درصد مدارس، ۳۷ درصد کلاس‌ها و ۳۱ درصد دانش آموزان (حدود ۴ و نیم میلیون دانش آموز)، از اول مهرماه به صورت حضوری در مدارس آموزش دیده‌اند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر نقش و اهمیت پوکی استخوان بر کیفیت زندگی انسان، آن را بیماری خاموشی عنوان کرد که تا بروز شکستگی، به طور معمول هیچ علائم و نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای ونزوئلایی اش عنوان کرد؛

ترسیم نقشه راه همکاری‌های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره رایزنی‌اش با همتای ونزوئلایی خود، گفت: گفتگوهای مهمی با یکدیگر داشتیم و توافق کردیم نقشه راه همکاری‌های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم.
وزیر بهداشت گفت: سفرهای استانی دولت هر هفته انجام می شود و بنده به نمایندگی از دولت به جنوب فارس سفر کردم تا مشکلات و مسائل این منطقه را مشاهده، جمع بندی و در جلسه شورای اداری استان، مطرح کنم.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در آیین یاد بود روز حافظ گفت: هیچ فرد ایرانی را نمی توان پیدا کرد که قرابت و خاطره ای یا روایت و شعری و یا نثری از سعدی و حافظ به ذهن نداشته باشد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وقوع خشکسالی و شرایط اقتصادی علاقه مندیم طرحی اجرا شود تا نهاده های دامی از قبیل جو و خوراک دام به صورت امانی به دامداران اختصاص و تحویل داده شود.