حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر نیرو با اشاره به برخورداری کشور از دو کالای مهم آب و برق گفت: از نظر برخورداری آب و برق امروز در حوزه شهری تقریباً برخورداری مردم ۱۰۰ درصد بوده و در روستاها در حوزه برق بالای ۹۹.۵ درصد برخوردار هستند که نسبت به شاخص‌های آماری جهانی رقم بسیار بالایی است.
وزیر علوم گفت: بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور، منابع انسانی است که در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم رشد پیدا می‌کنند و تربیت می‌شوند. اگر برنامه ریزی منسجم و علم بنیان داشته باشیم، آینده کشور را حتما تضمین می‌کنیم.
وزیر بهداشت گفت: ۳ درصد داروهای مصرفی کشور از خارج وارد می‌شود و ۹۷ درصد تولید داخلی است و در بخش تجهیزات و لوازم پزشکی نیز ۲۰ درصد تجهیزات وارداتی است و ۸۰ درصد در داخل تولید می‌شود بنابراین باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم.
وزیر اقتصاد و دارایی: برای کمک به کاهش خسارات ناشی از هزینه های درمان و دوری از کسب و کار از روز شنبه تمام سرپرستان خانوارهایی که به دلیل کرونا بستری شده اند، تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.
وزیر اقتصاد گفت: برای اولین بار در قانون بودجه سالجاری 32 هزار میلیارد تومان از اجزای تبصره 14 به بند «الف» تبصره 18 منتقل شد تا در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرد که در همین راستا منابع دولت و بانک‌ها برای رفع بیکاری یکدست شد.
وزیر بهداشت در آیین دانشگاهی اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور دکتر محسن فخری زاده که در سالن همایش‌های بین المللی امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، تاریخ را نمایانگر صحنه‌های مختلف مجاهدت‌ها و جنایت‌ها دانست.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هنوز موردی از واریانت "اُمیکرون" کرونا در کشور شناسایی نشده است، در عین حال از افرادی که هنوز برای واکسیناسیون علیه این بیماری اقدام نکرده‌اند، خواست که سریع‌تر برای واکسیناسیون مراجعه کنند.
وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال آینده برنامه داریم که در مجموع ۶ هزار مگاوات به تقویت تولید برق کشور افزوده شود و این ظرفیت یک عدد بی‌سابقه‌ای در صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات وین طی روزهای آتی گفت: قطعا دست جمهوری اسلامی ایران بسته نخواهد بود،. ما در مذاکره و رسیدن به توافق جدی هستیم و امیدواریم طرف های مقابل نیز در عمل این جدیت را داشته باشند.
وزیر بهداشت گفت: در سه ماه گذشته در ایران سرعت واکسیناسیون جهش قابل توجهی یافت به گونه‌ای که تا امروز حدود ۸۴ درصد از جمعیت هدف، دُز اول و حدود ۶۷ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
وزیر دفاع در پیامی به مناسبت هفته بسج بیان کرد؛

حضور بسیج همه جا جلوه می کند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در خدمات حیاتی با مقیاس گسترده کشوری و در رویکرد های ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده می‌شود.
وحیدی در بدو ورود به استان کردستان؛

دولت درصدد توسعه استان‌های مرزی است

وزیر کشور گفت: یکی از مهمترین تلاش‌های دولت بر توسعه استان‌ها به‌ویژه استان‌های مرزی متمرکز است که کردستان از جمله آنهاست.
وزیر کشور گفت: اختیارات بیشتری به استانداران سراسر کشور واگذار خواهد شد و مطابق فرایند پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ صندوق توسعه ملی در استان ها شکل خواهد گرفت.
امیرعبداللهیان در نشست «آیورا» عنوان کرد؛

پیامدهای مثبت رفع تحریم ها بر روی همکاری منطقه‌ای

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: رفع تحریم‌ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی‌تردید به حضور قوی‌تر و موثرتر ایران در ترتیبات همکاری منطقه‌ای منجر می‌شود.