حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از زائران اربعین به دلیل معطلی در فرودگاه امام گفت: دلیل اصلی مشکلات ایجاد شده برای زائران ایرانی افزایش سهمیه ایران به ۶۰ هزار نفر است.
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ما بر مبنای رفتار عملی آمریکایی ها قضاوت خواهیم کرد، گفت: پیام های متعارض آمریکایی ها که از کانال های رسانه ای و دیپلماتیک به ما منتقل می شود، ملاک تصمیم گیری نهایی ما نخواهد بود.
وزیر بهداشت بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا تیرماه امسال، حدود ۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود اما امروز حدود ۵۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است که عمده آن در شهریور و با کمک و مشارکت مردم بوده است.
امیرعبداللهیان مطرح کرد؛

اراده بازگشت به مذاکره را داریم

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی که تامین کننده حقوق و منافع ملت ایران باشد.
وزیر کشور در یادداشتی با عنوان دفاع مقدس و رمز و راز شکل گیری تحول فرهنگی در ایران گفت:تجربه دفاع مقدس و بازخوانی هوشمندانه آن می تواند افق گشای این مسیر باشد و باید این تجربه به نسل جوان تر به نحو درست و واقعی منتقل شود.
وزیر علوم در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اعلام کرد؛

افزایش تعداد صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها/ آموزش دانشجویان کارشناسی این ترم"مجازی" است

وزیر علوم با تاکید بر این که علاوه بر دوره کارشناسی، آموزش دروس نظری تحصیلات تکمیلی نیز به صورت مجازی خواهد بود، گفت: امیدوارم با تسریع واکسیناسیون دانشجویان شاهد حضور تمامی دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

وزیر بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور، بر لزوم به روز شدن دستورالعمل های مرتبط با این بیماری تاکید کرد و گفت: اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین‌ها و... نمی‌تواند همیشه ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت موجود برایش فکری کرده و تغییر دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون از موبایل ایرانی استفاده می‌کند که ظرفیت‌های مناسبی نیز دارد، گفت که موبایل ایرانی تولید داخل بوده، در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می‌شود، موجب اشتغال‌زایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می‌کند و نسبت به گوشی‌های خارجی ارزان‌تر است.

وزیر کشور گفت: با توجه به شرایط استان‌ها، گزینه‌های استانداری را با نمایندگان مجلس و معتمدین منطقه بررسی می‌کنیم تا بهترین‌ها را انتخاب را انجام دهیم.
وزیر کشور از رئیس سازمان ثبت احوال خواست در مورد تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه و اتباع غیر ایرانی، این موضوع تا حصول نتیجه پیگیری شود.
وزیر دفاع در واکنش به ‌یاوه‌گویی‌های سران رژیم صهیونیستی گفت:دشمنان ملت ایران قطعاً در برابر هرگونه اقدام نابخردانه و جهالت آمیز، پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد و هزینه سنگینی می‌دهند.
وحیدی در تماس با فرمانده ناجا مطرح کرد؛

نیروی انتظامی پناهگاه مطمئن مردم است

وزیر کشور در تماس با فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت تقویت بیشتر جایگاه نیروی انتظامی در افکار عمومی، گفت: نیروی انتظامی پناهگاه و ملجاء امن و مطمئن مردم است.
وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص برنامه دولت سیزدهم برای جاماندگان سهام عدالت گفت: رئیس جمهور از وزارتخانه‌های اقتصاد و کار خواستند تا برنامه‌ای برای پوشش جاماندگان سهام عدالت آماده کنند.
وزیر علوم در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی؛

نیازمند ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش هستیم

زلفی گل گفت: نیازمند به مأموریت‌گرایی، حرکت همگام با نیازهای جامعه و ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش هستیم.

وزیر بهداشت درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی‌کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.