حرف وزارت‌خانه‌ها

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با اعضای شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما، بدون نام بردن از فیلم «گشت ارشاد۳» و ریحانه پارسا، تاکید کرد سرمایه هنری و مادی یک فیلم نباید به‌خاطر رفتار یک بازیگر، به خطر بیفتد.
امیرعبدالهیان در نشست خبری با وزیرخارجه ترکیه عنوان کرد؛

سفر اردوغان به ایران در آینده ای نزدیک/ لزوم رفع رجوع موانع روابط تهران و آنکارا

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: دو دولت مستقر در تهران و آنکارا، دولت‌های عمل گرایی هستند و باید به سرعت هر گونه موانع احتمالی را که در مسیر مناسبات دو کشور وجود دارد، برطرف کنیم.
وحیدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز:

جهش در استان البرز نیازمند همت جمعی و حمایت های همه جانبه است

وزیر کشور در دیدار با حجت الاسلام حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز بر شتاب‌گیری امورات توسعه‌ای استان البرز ابراز امیدواری کرد وگفت: امروز نیازمند کار و تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هستیم
وزیر علوم در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها:

فروش املاک دانشگاه‌ها برای پرداخت حقوق، خط قرمز من است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست رؤسای دانشگاه‌های معین کشور، با تاکید بر ضرورت افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها این مهم را یک ضرورت بدانند. فروش املاک و اموال دانشگاه‌ها به منظور تامین اعتبار برای پرداخت حقوق و مزایای ناشی از افزایش‌های اخیر، جایز نیست و این موضوع خط قرمز من است. اجازه نمی‌دهم حتی یک متر از املاک دانشگاه‌ها از دست برود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ چنانچه بانک‌ها تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی را پرداخت نکنند مشمول جریمه 20 درصد مالیاتی می‌شوند و این موضوع به تمام بانک‌ها ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت، از طب ایرانی به عنوان یک هویت گمشده نام برد و بر احیای آن در کشور تاکید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در برنامه «نگاه یک» گفت: اگر با برنامه ریزی پیش رویم سال آینده در جشنواره فیلم فجر ۲۰ فیلم متناسب با ایثار و شهادت خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طی توافقی که دیروز با رئیس بانک مرکزی داشتیم، قانون اعطای تسهیلات ذیل جهش تولید مسکن امروز به همه بانک‌ها ابلاغ و از فردا اعطای آن آغاز می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همکاری وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی می توانیم صادرات محصولات کشاورزی و تعامل با همسایگان را افزایش دهیم و تبدیل به هاب کشاورزی تجاری در منطقه شویم.

احسان خاندوزی در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل بانک سپه، حرکت نظام بانکی به سمت عدالت محوری و تولید گرایی را مهم‌ترین خواست دولت از سیستم بانکی کشور عنوان کرد.
وزیر بهداشت گفت: ما طبیبیم، نه صنتعگریم، نه تاجر و نه سیاستمدار، باید قدر خود را بدانیم ما طبییم به آن صفت الهی، نمی توانیم درمان مردم را معطل و به تأخیر بیاندازیم و باید برای جان مردم تلاش کنیم.
امیرعبداللهیان در اجلاس افغانستان:

مسئول فجایع افغانستان دخالت های آمریکاست

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: مشکلات امروز افغانستان ناشی از دخالت دولت‌های بیگانه است. آمریکا باید مسئولیت خود را در قبال فجایعی که در افغانستان به بار آورده بپذیرد.