حرف وزارت‌خانه‌ها

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: اگر مجلس همراهی کند تا پایان سال آتی به تعداد هزار سینما در کشور می رسیم.
وزیر تعاون دولت سیزدهم از ایجاد ۲۱۷ هزار فرصت شغلی طی ۳ ماه اخیر خبر داد و گفت: ۱۷۵ برنامه اشتغالزایی تحت عنوان اطلس اشتغالزایی کشور در حال اجرایی شدن است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح این وزارتخانه برای افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید خبر داد.
وزیر ارتباطات:

اینترنت گران نمی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای افزایش کیفیت اینترنت تلاش می‌کنیم، گفت که تعرفه اینترنت ثابت، طبق قانون مجلس امسال افزایشی نخواهد داشت.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره تجمعات فرهنگیان عنوان کرد: معلمان خواسته صنفی دارند و این را تجمعی که معلم در مقابل نظام است تلقی نکنید، معلمان وقتی مشاهده کردند به حرف‌هایشان توجهی نمی‌شود، این اتفاق افتاده است بنابراین باید سازمانی ایجاد کنیم تا حرف و اعتراض معلم را بشنویم، امشب جلسه‌ای با معلمان داریم تا حرف‌های آنها را بشنویم.
وزیر کشور با اعلام اینکه رفت‌وآمد عمومی به ایران به مدت دو هفته برقرار نخواهد بود،گفت: تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و برخی بیماران با رعایت اصول بهداشتی و رعایت هفت سر فصل مشخص شده می توانند به کشور تردد کنند.
وزیر بهداشت اعلام کرد: رکورد تزریق روزانه یک میلیون و 650 هزار و رکورد تزریق 8 میلیون و 600 هزار دز در هفته را ثبت کرده ایم و این درحالی است که فکر میکنم تمام جمعیت امارات 9 تا 10 میلیون نفر باشد به این معنا که در یک هفته به اندازه کل جمعیت امارات، تزریق واکسن انجام دادیم.
وزیر نیرو از همت وزارت نفت برای تخصیص سوخت به نیروگاه‌ها خبر داد و گفت: در صورت تداوم این عملیات، در زمینه تولید پایدار مشکلی نخواهیم داشت.
وزیر بهداشت با اشاره به ورود سویه امیکرون کرونا به کشورمان گفت: ثابت شده است کسانی که از ماسک استفاده کنند، به امیکرون مبتلا نمی شوند.
امیرعبداللهیان در بدو ورود به پاکستان خبر داد؛

موضوع افغانستان و فلسطین محوریت اجلاس اسلام آباد

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور کمک می‌کنن،گفت: مردم افغانستان در شرایط سختی به سر می‌برند .
وزیر نفت اعلام کرده که به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه تنوع قراردادهای نفتی و میعانات گازی و تهاتر نفتی اعلام می‌شود و با توجه به نیاز دنیا به انرژی و با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه سیاست خارجی، فروش نفت به‌صورت تهاتری در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه تهاتر نفت با کالا و سرمایه‌گذاری از روش‌هایی است که انجام می‌شود.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری حق همه مردم دنیا است و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، این صنعت متعلق به همه مردم دنیا است و یک دیپلماسی فعال، موثر و پایدار به حساب می‌آید.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ما باید با کشورهای همسایه مراوده تجاری و کشاورزی داشته باشیم و امیدوارم این نشست افزایش تراز تجاری را در بخش کشاورزی به همراه داشته باشد و به سمت امنیت غذایی و اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیا حرکت کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی منسجم می‌توان حجم صادرات و مبادلات اقتصادی با همسایگان را به میزان قابل قبولی رساند اعلام کرد: این راهبرد می‌تواند به اقتصاد ملی و اقتدار منطقه‌ای کمک کند.