حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر امور خارجه با بیان اینکه من در زمان مناسب به ارمنستان و آذربایجان سفر خواهم کرد، گفت: تمرکز بر همسایگان از جمله همسایگان شمالی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت جدید ایران است.
وزیر علوم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند.

امیرعبداللهیان در فرودگاه بیروت:

ایران هرگز از کمک به لبنان دریغ نمی‌کند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به فرودگاه بیروت ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در این کشور، گفت تهران هرگز از کمک به بیروت در صورت درخواست، دریغ نخواهد کرد.
امیرعبداللهیان در مسکو:

مذاکره برای مذاکره را نمی‌پذیریم!

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به مسکو گفت: اگر روند مذاکرات مانند ۸ سال گذشته، بخواهد مذاکره برای مذاکره باشد، ایران تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.
وزیر نفت با بیان اینکه ایران آماده است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رفع بحران انرژی در جهان کمک کند، گفت: توصیه من به تصمیم‌گیرندگان آمریکایی و اروپایی این است که از شرایط کنونی به‌وجودآمده درس عبرت بگیرند و برای کمک به فروکش کردن این بحران تحریم‌های ایران را لغو کنند.
وزیر خارجه کشورمان پس از دیدارش با همتای ارمنستانی خود اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورهای خارجی مناسبات ایران با همسایگانش از جمله ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند.
وزیر بهداشت بیان کرد: تلاش‌های بنیاد برکت برای رفع محرومیت در سراسر کشور، ارزنده بوده است. وزارت بهداشت نیز طرح های زیادی در کشور برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم دارد که نیازمند کمک های بنیاد برکت است.
احمد وحیدی، در پیام خود به ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی از تلاش وزارت کشور برای ارتقاء سطح ایمنی در شهرها و روستاها از طریق تجهیز ایستگاهها و پایگاهها به ماشین آلات و تجهیزات استاندارد، تدوین برنامه های آموزشی تخصصی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح آمادگی خبر داد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دولتی مردمی است؛ گفت: در این باره ارتباط با مردم برای پیشبرد مسائل و حل مشکلات مردم تقویت می‌شود و توجه به خواسته‌ها و مطالبات مردم به خصوص مسائل اقتصادی در راس برنامه‌های این دولت قرار دارد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تست از زائرین در مرزهای زمینی و فرودگاه‌ها از سوی مسئولین به صورت دقیق انجام شود گفت: پلیس برنامه‌ریزی لازم را برای یک طرفه کردن جاده‌ها برای بازگشت زائرین در نظر خواهد گرفت.