یادداشت‌ها

اگر اظهار نظر آقای گروسی نتواند شورا را راضی کند که پرونده هسته ای ایران گامی به جلو رفته است و خواسته های آژانس از سوی ایران در حال اجراست، آنگاه با توجه به اینکه شورای حکام هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد، ممکن است تصمیم نه چندان مثبتی علیه ایران گرفته شود.
جامعه ما این روزها در نسل نوجوان و جوان خود شاهد امواج عشق و ارادت به حضرت مهدی(عج) است که نشان از انتقال نسل به نسل تفکر مهدوی و فرهنگ انتظار است، البته باید برای خنثی سازی توطئه دشمنی که به هر وسیله‌ای نمی‌خواهد این تفکر و فرهنگ نهادینه و حاکم شود مردم این سرزمین به عنوان پرچمدار این نهضت الهی بیش از پیش برای تربیت مهدوی خود و نزدیک‌تر شدن به نقطه مطلوب و آرمانی در این مسیر تلاش کنند.
برای مردم موفقیت مهم است نه اینکه کدام ساختار به موفقیت می رسد.
اکنون گویا در سفر گروسی به تهران قرار شده برخی پرونده ها و مسائل پادمانی در دستور کار مشترک قرار گرفته و حل و فصل شود. البته هنوز هیچ محتوایی در مورد توافقات ایران و آژانس خبری به بیرون درز نکرده است اما از لحن آقای گروسی می توان این برداشت را صورت داد که توافقی بین مقامات ایران و آژانس صورت گرفته تا این مساله حل و فصل شود.
وقت زندگی عادی مردم کی فرا می رسد؟
ایران تنها یوز ماده موجود در ســایت تکثیر در اسارت پارک ملی توران با فیروز جفت نر حاضر در ســایت، مشترکا عامل تولید خبر شادی بخش باروری در ایران و جهان شدند.
برنامه هفتم توسعه با کمبود یا انحراف اطلاعات در مورد منابع آب های قابل استحصال کشور رو به روست و در چنین شرایطی نمی تواند برای مصارف بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و خانگی منابع تضمین شده ای تأمین کند.
اختلافاتی که بین غرب و رژیم صهیونیستی بروز کرده نیز در نوع خود، اگر نگوییم بی‌سابقه کم‌سابقه است. به نظر می‌رسد از کنار هم گذاشتن مولفه‌های فوق بتوان به این نتیجه رسید که، انتهایی برای این «بحران» نمی‌توان متصور شد. هر قدر این بحران‌ها ادامه یابند، نه فقط به نفع کشور ما که، به نفع تمام ملت‌های منطقه و حتی غربی‌ها خواهد بود. فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی بر پایه نژادپرستی و «خود برتر پنداری» است.
تاکنون تمام تلاشهای قوه قضائیه، مقننه و دولت برای مهار قیمت افسار گسیخته اجاره با شکست مواجه شده است. چرا که قوانین به اجبار ذینفعان و مافیای مسکن آنقدر چکش کاری می شوند که خاصیت خود را از دست می دهند. مالکان بــه صددرصد درآمد مســتاجران راضی نیستند و این یک جنایت است در حالی که عرف معمول برای هزینه اجاره در سبد خانوارها در دنیا بین ۱۸ تا ۲۵ درصد است و رهن مستاجران تنها به اندازه سه ماه اجاره محاسبه و دریافت می شود.
پدیده های اجتماعی را باید با متغیرها و‌ عوامل اجتماعی تحلیل کرد.
حتی با وجود تمامی اختیاراتی که در قالب مصوبه رهبری در اجرای اصل ۴۴ به دولت تفویض شده تا بخش مهمی از مسئولیت‌هایش را به بخش خصوصی واگذارد و از بدنه اجرایی چاق خود بکاهد، عملاً بر این حجم افزوده شده و ارقام بودجه، رشدهای قابل توجه پیدا کرده است؛ به نحوی که حال دستگاه اجرایی مانده تا چگونه هزینه خورد و خوراک و تمنیات این عائله سنگین و چاق و شکمو را تأمین کند.
کمیته بین‌المللی المپیک طرحی را اجرا کرد که طبق آن ورزشکاران مستعد و آینده دار در رشته‌های مختلف با دریافت ماهانه ۵۰۰ دلار از این کمیته بورسیه شوند تا بتوانند با تمرکز بیشتر به تمرین بپردازند و رکوردهای خود را ارتقا دهند.
از ماده ۱۶8 قانون آیین دادرســی کیفری چنین مستفاد می شود که حتی یک مقام قضایی حق ندارد بدون دلیل و مستند قانونی به شهروندی نســبت متهم دهد.
آقایان تروریست جنتلمن مدعی میز مذاکره که با سلاح‌های هسته‌ای خود هزاران نفر را در یک روز قتل‌عام کردند، تا این سیاست استراتژیک رهبر معظم انقلاب اسلامی را فهم نکنند همواره باید شاهد شکست‌های پی‌درپی باشند و آن اینکه «مرتب ادعا می‌کنند ما نمی‌گذاریم!، ما اگر تصمیم داشتیم شما و بزرگ‌تر از شما هم نمی‌توانستید مانع بشوید، شما کی و چه کاره هستید؟... ما به سلاح هسته‌ای اصلا فکر نمی‌کنیم و فتوای عقلی ما این است که امروز و فردا و هیچ وقت به سلاح هسته‌ای احتیاج نداریم. شعار ما انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ کس است».
چنانچه در سفر گروسی به نتیجه نرسیم یا در نشست آوریل یا در اجلاس بعدی حداکثر پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع خواهند داد. اتفاقی که شاید آمریکایی ها هم بدشان نیاید و فشار را بیشتر کنند لذا فارغ از اینکه مسئله برجام به کجا برسد به نظر می‌رسد که ایران باید با آژانس شفاف‌سازی کرده و این مسائل را حل کند.
چرا ۶ مربی از ۷ مربی انتخاب شده بلافاصله بعد از اعلام اسامی آنها از سرمربیگری تیم ملی انصراف دادند تا «آبروی» خود را به خاطر عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال به خطر نیندازند؟
واقعیت این است که به صف شدن کشورهای عربی و ترکیه برای باز‌سازی رابطه سیاسی با سوریه، از یک تغییر بنیادی خبر می‌دهد. البته منظور ما از این تغییر، تغییر در وضع روابط عربی - سوری نیست، بلکه منظور تغییر در وضعیت کلانی است که کشورهای عربی را برای دور نماندن از قافله، با عجله به سمت دمشق گسیل کرده است.
بررسی کشف عامل و علت مسمومیت های زنجیره ای هر که و هر چه باشد، هدف عاملین که ارعاب دانش آموزان و خانواده ها، القای نا امن بودن مدارس و تعطیلی مراکز آموزشی و خانه نشینی دانش آموزان و زیر سئوال بردن کارآمدی نظام در رتق و فتق امور به خصوص ایجاد امنیت است، در جریان و در حال تحقق است؛ حال چه به بهانه زن، زندگی، آزادی باشد و چه به دلیل تفکر متحجرانه طالبانی.
تراز تجاری مثبت باعث افزایش ارزش پول ملی می‌شود. به طور کلی، سیاست‌های مالی و پولی غیر انبساطی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود که به ثبات یک ارز و افزایش ارزش آن کمک می‌کند.
متاسفانه در میان اخبار روزمره در کشور گاهی شاهد وقایعی هستیم که علاوه بر اهانت به شخصیت؛ جایگاه و شرایط وقوع برای عاملین نیز شرایط دشواری را رقم می‌زنند.