نامزدی با دانش و تجربه کار اقتصادی دیده نمی شود

در بین این ۶ نفر متاسفانه نامزدی با دانش و تجربه کار اقتصادی دیده نمیشود که این خلاء بشمار میرود امیدوارم با انتخاب تیم اقتصادی قوی، این حفره پر شود.

تصویر نامزدی با دانش و تجربه کار اقتصادی دیده نمی شود

به گزارش سایت خبری پرسون، اولویت اول هر انتخاباتی افزایش مشارکت مردم و حضور آنها پای صندوق رای است ،ما در آستانه یک انتخابات مهم و یک انتخاب سرنوشت ساز قرار گرفته ایم .انتخابات مهم از این نظر که هر چه نرخ مشارکت افزایش پیدا کند ما می توانیم در تعامل و مراودات مان با دنیاقوی تر عمل کنیم ،چرا که پشتوانه مردمی چنین توان و قدرتی را به دولت آینده خواهد داد که راحت تر بتواند در مواجهه با مشکلات داخلی و رفع موانع برای ارتباط و تعاملات با محوریت تامین منافع ملی با دنیا برنامه ریزی کند و به حرکت روبه جلوی خود ادامه دهد.البته من معتقدم اگر یک مقدار در تایید صلاحیت افرادی که ثبت نام کرده بودند با دید بازتری افراد بیشتری هم تایید صلاحیت می شدند به تحقق اولویت اول انتخابات که افزایش نرخ مشارکت است کمک می کرد.

در عین حال این ۶ نفر تایید شدند که امیدواریم در تحقق حضور مردم پای صندوق های رای تعیین کننده باشند. به عبارتی می شود گفت افرادی که تایید صلاحیت شده اند تا حدودی گرایش های مختلف را نمایندگی می کنند ،یعنی به گونه ای است که از همه طیف ها حضور دارند و به لحاظ سیاسی می توانیم امید به مشارکت هر چه بیشتر پای صندوق های رای داشته باشیم.

نکته دوم اینکه از زمانی که ثبت نام اعلام شد تا زمانی که تایید صلاحیت ها مطرح شد ما سه مرحله را پشت سر گذاشتیم.مرحله اول مراجعه برای ثبت نام به وزارت کشور بود که در این مرحله با تعداد بیش از ۲۸۰ نفر برای ثبت نام مواجه شدیم ،اگر چه این تعداد نسبت به دوره های گذشته خیلی کمتر شده ولی همچنان خلاء قانونی دارد و اشکال به قانون انتخابات را نشان داد.از این تعداد ۸۰ نفر حائز شرایط بودند و ثبت نام کردند ،این اشکال به قانون انتخابات است ،چرا باید انتخابات مبتنی بر قانونی برگزار کنیم که این چنین شود،می بایست احزاب و گروه ها جمع بندی کنند و هر کدام یکی دو نفر را جهت ثبت نام معرفی کنند.این روش ثبت نام زیبنده جمهوری اسلامی نیست ومجلس و حاکمیت باید فکری برای این قانون کنند .

نکته بعد اینکه خروجی چه خواهد بود که البته من معتقدم هنوز برای پیش بینی زود است چرا که مناظره ها نقش بسیار تعیین کننده ای دارند. در مناظره های قبلی هم دیدیم که در میز مناظره برخی بجای اینکه برنامه های خود را مطرح کنند سعی در تخریب رقیب داشتند .امیدواریم در این دوره بنا به توصیه رهبری عمل شود و این اتفاق نیفتد و اخلاق رعایت شود و از میز مناظره برای تنویر افکار عمومی و تبیین برنامه های خودشان جهت رفع مشکلات وبویژه مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی سخن از برنامه های عملی بگویند تا مردم بتوانند کسی که می تواند این مشکلات را حل کند را انتخاب نمایند.

البته دربین این ۶ نفر متاسفانه نامزدی با دانش و تجربه کار اقتصادی دیده نمیشود که این خلاء بشمار میرود امیدوارم با انتخاب تیم اقتصادی قوی، این حفره پر شود.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین و عضو شورای وحدت

منبع: خبرآنلاین

682212