یادداشت‌ها

تا این‌جا به این نتیجه رسیدیم که یک جریان سیاسی در کشور وجود دارد که با استفاده از ابزار «تحریف» مانع از رفع مشکلات اقتصادی می‌شود و حتی اگر لازم ببیند، گرای تحریم هم می‌دهد و از دادن پیشنهاد بمباران مردم هم هیچ ابایی ندارد
آرای دور نخست نشان داد، جریان آقای اردوغان به‌ رغم نارضایتی‌های گسترده به ویژه به دلیل نرخ تورم بالا و ناکارآمدی‌ها در جریان زلزله اخیر و به‌رغم فشار شدید رسانه‌های اپوزیسیون توانسته است پایگاه رای خود را حفظ کند.
درباره انگیزه خوانی باید گفت که هیچ کس نمی‌تواند انگیزه فرد معینی را بخواند، حتی اگر همان فرد انگیزه خود را اعلام کند هم قابل قبول نیست، چراکه همه مدعی‌اند برای خدا یا خدمت به مردم کار می‌کنند، بنابراین انگیزه‌خوانی نه ممکن است و نه مفید.
اگر ارتباطات را از مهمترین عناصر و شئون رفتار سازمانی مدیران ارشد بدانیم به تبع آن واحد سازمانی ذیربط که روابط عمومی باشد باید جایگاه سازنده ای به عنوان پل ارتباطی سازمان با جامعه داشته باشد وحتی درک، دانش و مهارت ارتباطی مدیران سازمان ها نیز به نحو مطلوبی ارتقا یابد
بودجه در حال حاضر در ارتباط با ارقام صندوق توسعه نیست بلکه عموما بودجه کشور از سه طریق تامین می شود.
بخشی از این آرای مردد به این جمع‌بندی خواهند رسید که شکست دادن اردوغان ناممکن است و لذا در دور دوم به او رای خواهند داد. بخش دیگر درست در نقطه مقابل نتیجه خواهند گرفت که اردوغان شکست‌دادنی است و لذا به کمال کلیچداراوغلو رای خواهند داد. گروه سوم از این رای‌دهندگان مردد منتظر کارزار انتخاباتی در دو هفته آینده خواهند بود تا تصمیم بگیرند به چه کسی رای دهند.
برجام مُرد اما منطق برجام هنوز زنده است. این منطق معیوب همان سیاست اعمال فشار به ایران و مذاکره برای امتیازگیری از ایران است؛ دست‌کاری در بازار ارز ایران در زمستان 1401 مثل موارد گذشته با همین منطق انجام شد.
اقدام ریاست کمیته انضباطی، حرکتی شایسته تلقی می شود تا سلامت و پاکی در فوتبال تعریف خود را حفظ کند.
درباره تحولات روز و داخلی ترکیه چیز چندانی نمی‌دانم، از این‌رو تحلیلی کلی از انتخابات ترکیه دارم که به نظرم اهمیت دارد و برای ما ایرانیان درس‌آموز است.
نامه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به کسب‌وکارهای آنلاین برای برداشتن قیمت خودرو شبیه حکایت آن کودکی است که چشم‌هایش را می‌بندد و گمان می‌کند جهان تاریک شده‌ و حتی از این هم بدتر است؛ چون کودک از تجربه‌ها یاد می‌گیرد و رشد می‌کند.
می توانند اسطوره ها ریشه های واقعی داشته باشند و تاریخ نگاری این جا اهمیت پیدا می کند. به هر حال فردوسی در سه دهه رنج، تمام ثروت و جوانی را فدای نگارش شاهنامه کرد. و توانست با نگارش شاهنامه اسطوره ها و حماسه و بخشی از تاریخ و زبان فارسی را جاودان کند.
مردم عادی به ســختی میتوانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را تهیه کنند. بسیاری از افراد در جامعه ما به ریال حقوق میگیرند و به دلار خرج میکنند.
برخی با این ذهنیت به مناسبات بین‌المللی می‌نگرند که آنچه مهم است سلسله مراتب قدرت و در راس آنها جایگاه قدرت‌های بزرگ در نظام بین‌المللی است، اما مهاجرت گسترده بین‌المللی نشان می‌دهد که نگاه عمودی مزبور، با تحولاتی که در سطح افقی در روابط بین‌المللی رخ می‌دهد، هماهنگی نداشته و نمی‌تواند توضیح‌دهنده این تحول عظیم اجتماعی و پی‌آمدهای سیاسی آن باشد.
حکومت یا حتی مردم باید دردها را احساس کنند و هر چه زودتر احساس و اقدام کنند، با هزینه و عوارض کمتری مشکلات را حل می‌کنند، تذکر نسبت به آن سیاه‌نمایی نیست و هر چه که سیستم عصبی ضعیف باشد و  نظام مدیریتی نیز ناتوان در اقدام باشد، مشکلات و بیماری‌ها گسترش یافته و به مرحله غیرقابل درمان می‌رسند، چه‌بسا متاستاز کنند.
شاید به ظاهر جمع نقیضین باشد و به قول علما امری محال اما ما در این سرزمین پدیده هایی داریم که عمری است در کار تحقق بخشیدن به امور محالند و از جمله این امور دعوی انقلابی گری و ترویج تتلو و فیلم فارسی است.
تبیین سیاست خارجی و منطقه‌ای آمریکا در این‌گونه موسسات نشان می‌دهد که ایالات متحده راهبرد مقابله با ایران با سازوکارهای دیپلماتیک و امنیتی را در دستور کار قرار داده است.
گرانی‌های افسارگسیخته میزان نارضایتی را بالا می‌برد و مردم چون چیزی برای از دست دادن ندارند ممکن است دست به هر کاری بزنند.
آنچه مسلم است اگر انتخابات رقابتی باشد و همه جریان های سیاسی کشور بتوانند حضور حداکثری داشته باشند و نامزدهای حداکثری خود را برای مجلس معرفی کنند ممکن است که در صورت تغییر شرایط، بهبود وضعیت مردم و متعاقب آن حضور و مشارکت آنها در انتخابات دیگر جریان اصولگرا مثال انتخابات حداقلی پیشین رای نیاورد یا دست کم رای کمتری را به خود اختصاص دهد.
اپوزیسیون ضد انقلاب خارج از کشور که با حوادث تلخ پاییز ۱۴۰۱ مانند فسیل‌های چندهزارساله، از خاک سربرآوردند و عزم سلطنت کردند؛ اما خواب عمیق آن‌ها خیلی زود پریشان شد و تعبیر نشد.