یادداشت‌ها

آمریکا و غربی‌ها در ابتدا در یک ‌اشتباه محاسباتی، جنگ علیه یمن را با ادعای مبارزه با هلال شیعه و محور جبهه مقاومت و کشاندن جنگ به داخل ایران آغاز کردند‌، اما تصور نمی‌کردند که با یک ملت مقاوم و فهیم روبه‌رو و مجبور به عقب‌نشینی از این هدف و اعلام شکست آن شوند.
تردید نباید داشت که هرجا فساد روی می‌دهد، اساسا در مداخلات بی‌‌‌رویه دولت در اقتصاد و به‌ طور مشخص در قیمت‌گذاری دستوری ریشه دارد.
فناوری‌های نوین، بشر را به دنیای جدیدی از رشد هدایت کرده و انسان را به جایگاه‌های قابل احترام رسانده است اما به موازات این رشد و ترقی‌های بشری که به قیمت عمر و سلامتی خیلی از دانشمندان تمام شده، افرادی پیدا شدند که فناوری و رشد را وسیله فریب دیگران و پر کردن جیب‌های خود نمودند.
از مدت ها قبل نشانه هایی از بسترسازی ورود بشار اسد به اتحادیه عرب به چشم می خورد و اخیرا هم با توجه به رفت و آمدهای دیپلماتیکی به دمشــق که از طرف کشورهای عرب صورت می گرفت، این شانس را بیشتر به بشار اسد می داد که زمینه برای ورود او مهیاست.
حکایت معدود کسانی که با کوته‌بینی و احیانا تسویه‌حساب سیاسی، در درون جریان انقلاب آسیب آفرینی می‌کنند، حکایت همان کسی است که از لج سرنشین دیگر، کِشتی را سوراخ می‌کرد. یا آن کس که می‌خواست به دیگری آسیب بزند، با کاری که به خودش زیان می‌رساند.
ایجاد شغل، مسکن و رشد اقتصادی و کاهش تورم شعارهای اصلی بودند که در زمین مانده‌اند.
اگر امروزه با بحران کم آبی در ۷۵ درصد پهنه ایران مواجه شده ایم و ادامه زندگی در نیمی از فلات ایران غیرممکن شده است، ناشی از برنامه ریزی های غلط دهه های اخیر و نادیده گرفتن واقعیات اقلیمی و جغرافیایی ایران در اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی است.
صاحب این قلم اعتقاد دارد که بسیاری از  تحلیل ها و دریافت ها از مسئله «تشویش اذهان عمومی» ناشی از سیاسی کاری است اما نباید فراموش کرد وقتی پای مسئله وطن و خاک می رسد نباید کوتاه آمد و موضوع کاملا تفاوت دارد.
افزایش قیمت‌ها «تیر سه شعبه» است که از یک سو امید به رشد و زندگی را با وجود افزایش قیمت‌ها در جامعه نشانه رفته و از جهت دیگر حیثیت و آبروی نظام و حاکمیت را به دلیل عدم کنترل و نظارت صحیح مورد هدف قرار داده است؛ سومین هدف احساس بیگانگی با بیانات رهبری و عدم اعتماد به عملی شدن شعار تعیینی از سوی ایشان است که ارتباط تنگاتگی با رشد ناامیدی در جامعه دارد.
دیدار مقامات ارشد ایران و سوریه در دمشق در چارچوب یک مکتب سیاسی صورت گرفت و معنای آن بسیار فراتر از روابط سیاسی و یا حتی روابط راهبردی و تنظیم چند سند همکاری‌های راهبردی بود. این دیدار در چارچوب «مکتب مقاومت» انجام شد کما اینکه این موضوع هم در مصاحبه آیت‌الله رئیسی با شبکه عرب‌زبان المیادین در دمشق و هم در سخنان دکتر بشاراسد برجسته بود.
رک و پوست کنده باید نوشت استقلال علاوه بر ضعف‌های مفرط در مدیریت باشگاه، به دلخستگان حاضر در مرتع سبز نیز باخت.
در حالی‌که سال‌ها ترکیه عامل بی‌ثباتی و جنگ در سوریه بود، امروز سوریه و تجدید رابطه با آن تبدیل به عاملی مهم و تعیین‌کننده در انتخابات آینده ترکیه و رقابت‌های انتخاباتی این کشور شده است.
در شرایط کنونی که رئیس جمهور قبلی ایران نیت هایی برای بازگشت به عرصه قدرت دارد به نظر باید تحرکات وی را رصد کرد.
بعید به نظر می رسد که اروپایی فعال به سمت فعال کردن مکانیسم ماشه بروند و تا زمانی که مذاکرات ایران با آژانس بین المللی انرژی هســته ای تکمیل و مشــخص شود که به چه نتیجه ای رسیده.
نظام آموزشی به‌ویژه آموزش ابتدایی و متوسطه در وضعیت ناکارکردی مفرط قرار دارد.
گروهی در این مملکت سال‌هاست که حکمرانی بدون پاسخگویی را حق بی‌چون‌وچرای خود می‌دانند.مشکل آنجاست که مدعیان بی‌چون‌وچرای مدیریت در کشور ما -ازقضا، این روزها همه جایگاه‌های انتخابی و انتصابی را در اختیار دارند- ضمن تخریب دستاورد دولت‌های گذشته، هیچ بدیلی برای برون‌رفت از وضع موجود در چنته ندارند
ایرانیان کشته و مرده دلار آمریکا نیستند، مساله فقط این است که اقتصاد ایران دچار بی‌ثباتی پی‌در‌پی شده است و روند دلاریزه شدن تنها واکنشی طبیعی برای خسارت کمتر به فعالیت هر عامل اقتصادی است.
اهل فن به خوبی می‌دانند که این قبیل فضا‌سازی‌ها و بهانه گیری‌ها نشانه ناراحتی و عصبانیت است. چرا که هر زمان آمریکا و اسرائیل از سوی ایران تحقیر شده و سیلی می‌خورند، جیغ افراطیون مدعی اصلاحات در داخل نیز بلند می‌شود.
اولین هدف‌گذاری در مدیریت دولت‌ها ممانعت از بلبشوی تناسب «درآمد هزینه» برای عموم مردم، به ویژه در بخش تهیه «مسکن و نان» است.
برای ساخت مسجد ثامن الائمه (ع) در کیش که در زمینی به مساحت ۳۳۰۰ متر و با زیربنای حدود ۲۶۰۰ متر ساخته شده است مجموعه ای از معماران و هنرمندان کشورمان تشریک مساعی داشته اند و بحمدالله توانسته اند مسجد بسیار زیبا و آبرومندی را بسازند که موجب افتخار و سربلندی است.
عمر طرح تسهیل که رئیس مجلس از آن به عنوان برگ زرین مجلس یاد می کرد،به یک سال نرسیده که تبعات منفی و تالی فساد چنین مصوبه ای آنچنان عیان و هویدا شده که حضرات را وادار به اصلاح و تغییر چنین مصوبه ای کرده.