یادداشت‌ها

اگرچه قیمت‌گذاری دستوری بر محصولات خصوصی‌ها نیز سایه افکنده اما به دلیل مقاومت این شرکت‌ها، شورای رقابت و وزارت صمت همچون دو شرکت بزرگ خودروساز دخالت همه‌جانبه‌ای در امورات این شرکت‌ها ندارند. بنابراین خصوصی‌ها بدون دخالت دولت به راحتی توانستند در بازار خودروی کشور سود کنند؛ الگویی که می‌تواند برای ایران خودرو و سایپا نیز مورد استفاده قرار گیرد.
ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند؛ چرا که ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌‌ها برداشته نشده است.» و اکنون ما دوست نداریم حالا که آقای عراقچی سکان هدایت وزارت خارجه ایران را در دست گرفته است؛ خودش فصل جدیدی از این داستان ناموفق را به نگارش درآورد!
از هم اکنون و همچنان دو رکن اصلی مدیریت کلان کشور، مجلس و دولت، همچنان به نقد برنامه‌های پیشنهادی و بهینه‌سازی آن در اجرا نیازمندند. مردم اگر چه نقدهای گوناگون به گذشته دارند، اما امیدوارند تا در اجرا، دولت کار و اقدام مسیر جدیدی را برای کشور رقم زند.
اگرچه برخی‌ها درصدد القای تفاوت رویکرد ترامپ و کامالا هریس در قبال ایران و تحولات منطقه هستند اما مواضع اخیر نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر نشان می‌دهد که چنین تفکیک و تمایزی چیزی جز یک تصور باطل و خطای راهبردی بارز نیست.
حوزه فناوری اطلاعات به‌عنوان زنجیره تأمین بسیاری از کسب‌وکار‌ها می‌تواند در بخش خصوصی و دولتی، نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.
این روزها هشتک‌های زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر می‌شود از خروج اتباع غیرقانونی مطالبه ملی تا هشتک «ما برادریم» تضاد عجیبی را در جامعه ایرانی پدید آورده است.
در حالی که حماس بارها موافقت خود را با پایان جنگ و آتش بس دائمی اعلام کرده، نتانیاهو حتی یک بار هم مستقیماً پذیرش وموافقت با هیچ پیشنهادی را اعلام نکرده و و هر بار هرگونه توافقی را رد و بر مواضع سخت خود پافشاری کرده است و این آمریکایی‌ها بودند که مسئولیت سخنگویی اسرائیل را در مقاطع مختلف بر عهده گرفتند.
در اولویت منافع ملی هر کس با هر عقیده و قومیت و جنس و نژادی مشارکت دارد و حیات یک کشور به ترجیح همه‌جانبه منافع ملی است. اگر ما بتوانیم در همین معنا به وفاق ملی برسیم از اصلاح‌طلبان گرفته تا اصولگرایان، از مذهبی‌ها تا غیرمذهبی‌ها، از ملیون تا قوم‌گرایان، از افراطیون گرفته تا میانه‌روها کسی حق نخواهد داشت که در عمل کوچک‌ترین خللی متوجه  منافع کلی کشورکند.
حمله حزب‌الله لبنان در آغاز با پرتاب ۳۲۰ موشک برای فریب سامانه گنبد آهنین آغاز شد و در پی آن حملات پهپادی حزب‌الله انجام شده است. نکته قابل توجه اینجاست که رژیم صهیونیستی نتوانسته مانع از شلیک موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله به سوی سرزمین‌های اشغالی شود. در حقیقت رژیم صهیونیستی در پیش‌بینی و شناسایی عملیات انتقام حزب‌الله دچار شکست اطلاعاتی فاحشی شد.
لاوروف وزیر امورخارجه روسیه ارمنستان را تهدید کرد باید به آذربایجان اجازه بدهد براساس توافقنامه آتش بس، پس از جنگ سال ۲۰۲۰ آذربایجان و ارمنستان بلافاصله کریدور زنگزور را احداث کند. در صورتی که با فشار روسیه این اقدام صورت بگیرد الی الابد دسترسی ایران به قفقاز و مسیر شمالی ایران به اتحادیه اروپا قطع خواهد شد و تبعات آن قرن ها بر ایران سایه خواهد افکند.

فعال اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: به جای استقبال از این سیاست‌ورزی جدید که برای اولین‌بار هر دو طرف یکدیگر را به رسمیت شناخته‌اند، عده‌ای دنبال ایراد گرفتن هستند.

برای دستیابی به دورنمای انرژی ۱۴۱۵، با بهره‌گیری از تجربیات موفق جهان و اتخاذ رویکردی فعال و پویا، می‌توان از ظرفیت‌های عظیم انرژی کشور برای تامین منافع ملی و تقویت جایگاه ایران در نظام بین‌الملل بهره برد، فلذا نیازمند هماهنگی و همکاری مستمر بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط هستیم.
پزشکیان بیش از همه روسای جمهور سابق سابقه نمایندگی دارد و مجلس را بسیار خوب می شناسد. سابقه رفاقت و صمیمیت با نمایندگان با تجربه مجلس را دارد که سرمایه مهمی برای دولت است.
آن روز که امام راحلمان فرمود؛ «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، بسیاری این سخن را در چارچوب فضای تقابل نظامی با رژیم بعث عراق تحلیل و فهم می‌کردند اما مانند بسیاری دیگر از جلوه‌های بصیرت و ژرف‌نگری آن پیر فرزانه، گذر زمان نشان داد که معنی آن کلام چه بود و کدام «راز سر به مُهری» را با خود حمل می‌کرد!
در واکنش به رواج خرید فلان جنس در ۱۳ صفر و برکت آن:

انسان هزار متر زیر خط فقر باشد بهتراست تا یک میلی متر زیر خط فهم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مشتاقیان نوشت: چند روزی است که ۱۳صفر یا چهارشنبه آخرماه صفر فلان جنس را بخرید برکت دارد، در جامعه مطرح شده است. همه اینها برپایه سوء استفاده از جهل مردم برای رواج بزینسهای تجاری سرمایه داران است.پس بنابر گفته ی دشمنان مذهب مگر عدد ۱۳ نحس نبود!؟ حالا ۱۳ صفر مایه برکت شد!؟ هیچ شکی نیست که همه این شایعه پراکنی ها و شبهه ها برخواسته از فریب و حیله دشمنان است وگرنه عدد ۱۳ با برکت است.
این روزها جسته و گریخته می‌شنویم که مسجدها از نمازگزاران خالی و برخی از آن‌ها تعطیل شده‌اند. من هم مثل بسیاری از هم‌سن و سال‌های خودم، از مسجد، خاطرات شیرینی دارم.‌ برای ما، مسجد جایی بود که گروه دوستی‌مان در آن‌جا شکل می‌گرفت؛ گروهی که توافقات اخلاقی خاصی داشت و تلاش می‌کرد پرهیزکارتر رفتار کند.

مهار نیروهای تندروی اصلاح‌طلب برای اولین‌بار در این چند دهه توسط فحول و افراد وزین این طیف صورت گرفت و از بسیاری نگرانی‌های سایر نیروهای دلسوز کاست.

آن‌چه مسلم است مسجد می‌تواند محور کارهای خیر و حضور مردمی مومن و کاردان باشد که انسان در آن ساخته شود.

عیسی اکبرزاده معاون اجرایی ستاد مردمی دکتر پزشکیان و از مدیران با سابقه کشور در گفتگو با پُرسون:

مدیران درآمد زا که برای کشور درآمد زایی کنند کم داریم/ مدیران کشور به دلیل به روز نبودن تماما هزینه ای شده اند/ دولت را همچون زمان انتخابات یاری دهیم

در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و عمرانی و فرهنگی و اجتماعی ورزشی در شهرداری‌ها و مناطق آزاد و همچنین باشگاه‌ها و فدراسیون‌های کشور می‌باشند.
مهم‌ترین دلیل وقوع این بحران و بحران‌های مشابه، به شیوه حکمرانی ملی در کشور برمی‌گردد. به بیان دیگر نیازمند اصلاح اندیشه حکمرانی هستیم؛ گذار از «دولت رفاه» به «جامعه رفاهی»، ‌گذار از «حمایت‌های اجتماعی» به «بیمه‌های اجتماعی»، ‌گذار از «دولت پرستار» به «دولت توانمندساز»، ‌گذار از «نگاه صدقه‌ای و گداپروری» به «نگاه قابلیت‌پروری»، ‌گذار از «مردم مواجب‌بگیر دولت» به «دولت مواجب‌بگیر مردم».
پزشکیان خوب می‌داند که برخلاف آنچه که گفته می‌شود اسب زین شده‌ای برای سواری در اختیارش نیست و باید برای راه، اسب‌های بسیاری را زین کرده و راهوار کند و برای این کار به همه احتیاج دارد.
مجلس شورای اسلامی وظیفه‌ای جدی برای بررسی صلاحیت‌ها بر عهده ‌دارد. رهبر انقلاب در دیدار با آنها حداقل 12 شرط برای یک وزیر کارآمد برشمردند و اکنون نوبت نمایندگان مجلس است تا با تطبیق سابقه و کارنامه وزیران پیشنهادی با شروط رهبری، پایبندی خود را به رهنمودهای ایشان نشان دهند.
تحول در رویکرد و کارکرد روابط عمومی‌های دولتی، از مهم‌ترین اولویت‌های ارتقای حکمرانی و ترمیم سرمایه اجتماعی است. این تحول نه تنها به افزایش اثربخشی سیاست‌های دولتی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند نقش مهمی در بازسازی اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی داشته باشد. روابط عمومی‌های دولتی باید از نقش سنتی خود به عنوان ابزاری برای تبلیغات یک‌سویه فراتر رفته و به پلی واقعی برای گفتگو و تعامل میان دولت و شهروندان تبدیل شوند.

در بین نهاد و وزارتخانه‌های مختلف، جایگاه وزارت خارجه با توجه به اهمیت نقش آن در تأمین منافع ملی و امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است. چنانچه اگر تامین امنیت و منافع در بعد ملی را یکی از برجسته ترین نمادهای دولت مدرن در تقابل با وجه سنتی آن بدانیم، این نهاد میتواند با یک سیالیت اندیشه دولت ملت را به عنوان یک کلیت به نمایش گذارد.

سازمان آگهی های پرسون