یادداشت‌ها

چشم‌انداز صادرات فولاد را باید از زاویه بازار جهانی رصد کرد. بازیگرانی که مصرف بالایی دارند یا سرمایه‌گذاری هنگفتی برای تولید فولاد رقم زده‌اند، می‌توانند بر عرضه و تقاضای فولادی تاثیرگذار باشند.
مانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه که پیش از این، از لزوم حضور عربستان در مذاکرات قدرت‌های جهانی با ایران سخن گفته بود، در تازه‌ترین اظهارنظر خود، از نوعی حضور اسرائیل در چنین مذاکراتی نیز سخن به میان آورده است.
چند روز پیش ویدیویی از یک پدر و مادر محترم که سه فرزندشان شهید شده‌اند منتشر شد که در آن گفته بودند بانک قصد مصادره خانه آنان را دارد و درخواست کرده بودند که جلوی چنین کاری گرفته شود. زمان زیادی طول نکشید که آقای رییس کل بانک مرکزی دستور توقف اجرا را داد و خواهان گزارشی در این باره از بانک مربوط در شهرستان ازنا شد.
عدم تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ بعد از کار تخصصی و کارشناسی توسط کمیسیون تلفیق و تعمیرات اساسی در لایحه بودجه که با مخالفت دولت مواجه شده بود، دور از انتظار نخبگان و ملت عزیز ایران بود.
در دنیای کنونی کسب‌وکارها خود را در قبال جامعه و کاستی‌های آن و همچنین در قبال ذی‌نفعانشان مسوول می‌دانند و در واقع یک بنگاه اقتصادی همانند یک شهروند تلقی می‌شود که نسبت به جامعه خود مسوولیتی برعهده دارد که از آن به‌عنوان مسوولیت اجتماعی شرکتی یاد می‌شود.
یادداشت/ مسئله مهم دیگری که سبب اعتماد مردم به اخبار و نظرات سلبریتی‌ها می‌شود، عدم اعتماد به دولت و مسئولین کشوری می‌باشد. اگر تمامی مسایل با شفافیت از تریبون‌های ملی منتشر شود و اعتماد مردم را کسب کنند دیگر هیچ سلبریتی نمی‌تواند بر موج بی‌اعتمادی مردم به دولت سوار شود.
سوءتعبیر از نقش رایزنان بازرگانی به‌عنوان عوامل کارسازی مبادلات تجاری میان دو کشور، انحراف خطرناکی در الگوی تقسیم وظایف تخصصی اکوسیستم تجارت بین‌المللی است که اتاق بازرگانی را از انجام ماموریت‌های ذاتی خود بازمی‌دارد.
نان در گرو کارت ملی؛

رواج پدیده "نان قرضی" در لرستان

یادداشت/ نان قسطی پدیده ای جدید در حاشیه شهرهای کم درآمد این روزها انتقاد ها را به اوضاع بد معیشتی مردم بالا برده است.

بی‌شک مرکل در عرصه سیاست معاصر آلمان همتایی ندارد و حتی پس از 14 سال که او بر سر کار است دو سوم رأی‌دهندگان آلمانی علاقه‌مندند که درسال 2021 نیز او همچنان برسر کار باقی بماند و اخیرا نیز هشتگ هایی با این مضمون در فضای مجازی پرتکرار شده است. می‌توان گفت غرب در عصر کنونی سیاست‌مدار صادق و قابل اعتمادی مانند او ندیده و او کسی است که به‌عنوان صخره محکم سیاست اروپایی از او یاد می‌شود.
یک کارشناس آبخیزداری و آبخوانداری ضمن اشاره به اینکه خالی شدن آبخوان‌های زیرزمینی به اعتقاد کارشناسان، ابرچالش کشور در حوزه آب به شمار می‌رود، تصریح کرده است: در این شرایط نفوذ باران و سیلاب به درون زمین پس انداز آب در بانک زمین خواهد بود.
در مورد این واقعیت که مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در شش ماه گذشته تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داشته، تردیدی وجود ندارد و طرفین این مذاکره دلایل خودشان را برای روشن شدن نتیجه انتخابات داشتند.
از قتل 3 نفر در نزدیکی دادگستری تا زورگیری در بیخ گوش فرماندهی انتظامی؛

در کرمانشاه چه خبر است؟!

یادداشت/ای کاش مسئولان ریشه ها و علتهای این جرائم را که به اعتقاد کارشناسان بیشتر اقتصادی و فرهنگی است را بیشتر متوجه شوند و دغدغه آن را در خود بیش از اینها ایجاد کنند چراکه لااقل خانواده و عزیزان آنان نیز در این شهر پر تهدید زندگی می کنند.

تیم سیاست خارجی و امنیت ملی بایدن از چهره‌هایی نام‌آشنا تشکیل می‌شوند و تقریبا همه‌ آنها در دولت اوباما حضور داشته‌اند؛ ولی از این گزاره نمی‌توان نتیجه گرفت شباهت در سطح کارگزاران به شباهت در سطح سیاست‌گذاری قابل اشاعه است.
گزارش عملکرد تولید ناخالص داخلی چین و آمریکا در پایان ۲۰۲۰ از رقابت نزدیکتر اقتصاد چین و آمریکا خبر می‌دهد.اگرچه این اتفاق به مدد پاندومی ویروس کرونا رخ داده، اما روندهای پیش‌بینی شده حکایت از آن دارد که چین به سرعت در حال نزدیک‌تر شدن به جایگاه اقتصاد اول دنیاست.
جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل دوست، متحد و شرکایی هستند که رابطه آنها در طول چهار دهه گذشته ادامه یافته است. نخستین دیدار آنها زمانی بود که بایدن حدود چهل سال داشت و سناتوری جوان به حساب می‌آمد. نتانیاهو هم دیپلماتی تازه کار و حدودا ده سال جوانتر از بایدن بود. با برقراری تماس تلفنی میان سران دو کشور اکنون این سوال مطرح شده که طرفین در اوج قدرت خود، روابط را در چه مسیری هدایت خواهند کرد؟
مردم برخی از کشورها در شرایط بحرانی و حاد، حتی حاضر نمی‌شوند اجناس خارجی را بخرند، تا از این طریق به اقتصاد ملی خود کمک کنند، چگونه می‌شود که  در ایران هنرپیشه‌های رسانه رسمی هر کدام، فرار سرمایه به کشورهای رقیب را تبلیغ می‌کنند!! و جالب است که این رفتار ضد ارزش نیز تلقی نمی‌شود. چرا؟ برای اینکه یک چیزی در این میان شکسته شده است.

بازارهای داخلی پس از کاهش چند روزه، در هفته منتهی به ۱۰ بهمن ماه دوباره سیر افزایشی را در پیش گرفتند. در مقطع کنونی شرایط اقتصاد کلان کشور به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی و وقایع داخلی و خارجی بوده و نااطمینانی گسترده در بازارها حکمفرما شده است.
یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: سفر منطقه‌ای وزیر خارجه را از منظر اینکه اولین سفر وی به این منطقه پس از آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان محسوب می‌گردد، بایستی مهم و در عین حال مثبت ارزیابی کرد.
از زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید منطقه شاهد برخی از تحولات بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله به دیرالزور و منطقه البوکمال در شرق سوریه این بار و در روزهای اخیر به غرب این کشور یعنی حماه حمله کرده است.
یادداشت/ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرا تا زمان حال، همواره در چند جبهه و با ابزارهای متناسب با آن جبهه درگیر بوده و قطعا این درگیری در آینده هم ادامه خواهد داشت

سازمان آگهی های پرسون