تازه‌ترین عناوین

در یک جشنواره موسیقی «دارل کالدول» خواننده جوان آمریکایی با نام هنری «دراکو د رولر» با ضربات چاقو به قتل رسید.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ روز شنبه هفته جاری را پرترافیک‌ترین روز سال ۱۴۰۰ تاکنون اعلام کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به ورود سویه امیکرون کرونا به کشورمان گفت: ثابت شده است کسانی که از ماسک استفاده کنند، به امیکرون مبتلا نمی شوند.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ورود سویه جدید کرونا به کشور گفت: طبق نظرات کارشناسی، آسیب تعطیلی آموزش حضوری کمتر از آسیب کرونا نبود به همین دلیل با مدیریت خوب و رعایت پروتکل ها می توان آموزش های حضوری مدارس را ادامه داد.
انسان‌ها شبیه هم عمر نمی‌کنند، یکی زندگی می‌کند، یکی تحمل.انسان‌ها شبیه هم تحمل نمی‌کنند،یکی تاب می‌آورد، یکی می‌شکند. انسان‌ها شبیه هم نمی‌شکنند یکی از وسط دو نیم می‌شود، دیگری تکه‌تکه...
دیوارهای بیمارستان روان درمانی رازی، انسان هایی را در خود جای داده که هرکدام قصه های زیادی را در دل خود دارند اما امروز سهمشان از زندگی فقط تنهایی است و بس.
واقعا بهترین جا برای مراقبت از چنین بیمارانی کنار خانواده است یا مراکز نگه داری از بیماران روان؟
فارغ از اینکه نام اختلالشان چیست همه شان زخم های عمیقی دارند که شاید در نگاه اول به چشم نیاید اما درد عمیق آن می‌تواند نه فقط  زندگی و آرامش یک نفر بلکه خانواده را بر هم بزند.
و اما نکته مهم در خصوص سلامت روان آن است که جامعه نیز آگاهی و تمایل به مراجعه به کارشناسان و روانشناسان را داشته باشد و قبل از حاد شدن بیماری اقدام به درمان آن بکنند اما متاسفانه بسیاری از ما هنوز هم نسبت به سلامت روان خود و یا اعضای خانواده بی توجه هستیم و اهمیت آن را کمتر از سلامت جسمی می دانیم.
به مناسبت شب یلدا صورت میگیرد؛

دعوت به کمپین آزادسازی تعدادی از مادران زندانی

با تبریک پیشاپیش شب یلدا، کمپین آزادسازی تعدادی از مادران عزیز که کودکان زیر 5 سال دارند و به دلیل مشکلات مالی در زندان هستند، در شبکه مترجمین اشراق برگزار می شود.
متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه ضربان طبیعی قلب بین ۶۰۰ تا ۱۰۰ است گفت: افرادی که بدن سالمی دارند و حتی در ورزشکاران این تعداد می‌تواند ۵۰ تا ۵۵ باشد و در ورزشکاران حرفه‌ای می‌تواند به ۴۵ تا ۵۰ ضربان برسد.
نخستین بیمار مبتلا به سویه اُمیکرونِ کرونا در ایران، امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۰ رسما شناسایی و اعلام شد. برخلاف سویه دلتا، تاکنون گزارشی درباره از دست رفتن حس بویایی و چشایی و پایین آمدن سطح اکسیژن خون در مبتلایان به سویه اُمیکرون مشاهده نشده است.
کیت ویژه تشخیص اُمیکرون در انستیتو پاستور طراحی و در آزمایشگاه‌های کووید ۱۹ کشور توزیع شده است.
بیت کوین امروز از کانال ۴۶ هزار دلاری تا نزدیکی مرز ۴۸ هزار دلار صعود کرد اما نتوانست کانال ۴۸ هزار دلاری را فتح کند و سپس به کانال ۴۷ هزار دلار بازگشت.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ضمن تکذیب‌های پسته برای هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان، گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط درجه یک شب یلدا بین ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان تعیین شده است و مردم گران‌تر نخرند.

سازمان آگهی های پرسون