روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

گاهی اوقات آنقدر برای به دست آوردن چیزی تلاش می کنید که ناآگاهانه خود را متوقف می کنید، این موضوع خصوصا زمانی حقیقت پیدا می کند که خیلی دلتان چیزی را می خواهد و بارها سعی می کنید تا آن را به دست آورید اما نتیجه حاصل نمی شود.
پزشکان می‌گویند انسان امروزی با توجه به تمام حوادث جنجال‌برانگیزی که در اطراف او روی می‌دهد، برای کسب انرژی و رسیدن به آرامش به ۷ نوع استراحت نیاز دارد و تنها داشتن ۸ ساعت خواب در شبانه‌روز کافی نیست.
هر سال با فرا رسیدن ۲۴ می‌مصادف با سوم خرداد‌ماه روز جهانی «اسکیزوفرنی» با هدف توجه جوامع مختلف به این بیماری و حمایت بیشتر از بیماران در سراسر جهان برگزار می‌شود. شعار جهانی این روز به بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی اختصاص یافته است. ‏
یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد در مغز هیچ مرکز ویژه موسیقی وجود ندارد، ولی موسیقی نقاط بسیاری از مغز را درگیر می‌کند و به گفته یکی از محققان حوزه فیزیک و موسیقی، فطری بودن موسیقی می‎‌تواند ناشی از این امر باشد.
وقتی موانع را از بین ببرید و عادت‌های جدید ایجاد کنید راحت‌تر به اهداف خود می‌رسید. اما چگونه می‌توان عادت‌های جدید ایجاد کرد؟

زبان بدن عبارت است از انواع شکل‌های ارتباط غیر کلامی یا رفتاری که یک فرد از طریق رفتار‌های فیزیکی خود، بدون آنکه با دیگران صحبتی بکند، ارتباط بر قرار کند.

اگر می خواهید از شخصیت و خصوصیات رفتاری خود بیشتر بدانید از تست شخصیت شناسی استفاده کنید و تنها در 10 دقیقه به شخصیت واقعی خود پی ببرید.

تحقیقات نشان داده وجود آدم‌های سمی در محیط کار می‌تواند منجر به افسردگی، اضطراب و بی خوابی شود. این امر می‌تواند اثری منفی بر پروژه‌های کاری و سلامت افراد داشته باشد و متأسفانه همه‌ ما می‌دانیم که این آدم‌های بدقلق همه جا هستند.


فردی که دچار اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی است، دچار نوسانات خلقی شدید می‌شود که معمولا این نوسانات هفته‌ها یا ما‌ها طول می‌کشد.

همه ما دوست داریم که در زندگی خود موفقیت‌هایی را به دست آوریم که برای رسیدن به آن‌ها مسیر پر پیچ و خمی را باید طی کنیم.

پرونده ویژه پرسون، افسردگی را جدی بگیرید/ بخش پنجم

تبعات ویروس کرونا، عامل افزایش مشکلات روحی است

یک روانشناس بیان کرد: مشاوره‌های آنلاین در کشور افزایش یافته که البته تمام آنها معتبر نیستند و از طریق سازمان نظام روانشناسی باید تائید شوند. در این خصوص، صدای مشاور سازمان بهزیستی، مشاوره تلفنی مرکز مشاوره دانشگاه تهران و یا سامانه‌های مشاوره مجازی معتبر پیشنهاد می‌شود.
پرونده ویژه پرسون؛ افسردگی را جدی بگیرید /بخش اول

این بیماری چهره ندارد/ افزایش خودکشی در کشور به علت مشکلات روحی

در هشت ماه نخست سال گذشته 3 هزار و 589 نفر در ایران خودکشی کرده‌اند که این رقم از رشد محسوس 4.2 درصدی تعداد موارد ارتکاب به خودکشی در سال کرونازده 99 بوده است.

سازمان آگهی های پرسون