روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

خوشحال یا ناراحتید؟ دیگران درباره روحیه شما چه قضاوتی دارند. داشتن سهمی از شادی و حس شادمانی خواسته همه است، اما شما تعریف شادمانی را چه می‌دانید؟ شاید نارضایتی و نداشتن شادی به خاطر مبهم بودن تعاریف آن باشد.
خواب کافی در ساعات مطلوب شب می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت روح و جسم افراد و شادابی آن ها به همراه داشته باشد.

شاید چند راهکار ساده بتواند به شما کمک کند تا هم خودتان شرایط فعلی را بهتر تحمل کنید و هم به فرزندتان یاد دهید که در مواقع خاموشی چگونه خود را سرگرم کند.
بدبینی و بدگمانی نسبت به محیط اطراف و دیگران به مرور زمان باعث احساس حقارت، کمبود اعتماد به نفس و خودکم بینی و در نتیجه فشارهای عصبی مثل استرس، افسردگی و دیگر اختلالات هذیان گونه می‌شود.
تربیت کودکان برعهده خانواده است و کوچک ترین نوع رفتار خانواده در تربیت کودک نقش دارد مثل تنبیه یا داد زدن بر سر کودک، از عوامل تاثیر گذار بر تربیت کودک اند.
احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که در تماس‌های تصویری و در حین مکالمه با طرف مقابل به تصویر خود نگاه کنید. اما این مسئله این تصادف نیست، چرا که بارها و بارها تکرار می‌شود و ما همچنان به تماشای تصویر خود علاقه‌مند هستیم.
بدون شک مطالعه کردن و خواندن کتاب‌های گوناگون، از رمان و داستان‌ها گرفته تا کتاب‌های تاریخی و علمی، بسیار لذت‌بخش است و می‌تواند دانش شما را بیشتر کند. ولی آیا می‌دانستید مطالعه می‌تواند به شما برای دوری از استرس، داشتن خواب منظم‌تر و حتی افزایش طول عمر هم کمک کند؟ اگر یک کتاب‌خوان و خوره‌ی مطالعه باشید، احتمالا تا کنون با فواید کتاب و کتاب‌خوانی در زندگی روزمره‌تان روبه‌رو شده‌اید.
بچه سالم بچه ای است که در تمام جنبه های زیستی، روانی و اجتماعی از رشد مناسبی بهره مند باشد و بتواند هریک از مراحل رشدی خویش را با موفقیت پشت سر بگذارد و از پس تمامی بحران های موجود در دوره های مختلف عبور کند.
شکست عشقی واقعه ای دردناک است که نتیجه آن برای پسران و دختران به شکل متفاوتی پدید می آید. در این مقاله به بررسی احساسات مردان پس از شکست عشقی و دلایل شکست عشقی در مردان می پردازیم.
چگونه می‌توانیم کاری کنیم دیگران فوراً از ما خوششان بیاید؟ این متن نکاتی مهم از رشد شخصیت را برجسته می‌کند که نه تنها به رشد شخصیت فرد کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند راه‌های تحت تأثیر قرار دادن افراد را نیز نشان دهند
اگر به رابطه قبلی عشقتان و فردی که در گذشته با او بوده ، حسادت میکنید باید بگوییم که تنها نیستید ، حسادت شما از نظر روانشناسی به نام سندرم ربکا شناخته میشود.

فنلاند، امسال نیز برای چهارمین سال متوالی در گزارش سالانه شادی در جهان که از سوی شبکه توسعه پایدار سازمان ملل متحد منتشر می‌شود، به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شد؛ عنوانی که با توجه به آب‌ و هوای سرد این کشور، تعجب مردم جهان و حتی خود فنلاندی‌ها را به دنبال داشته است.
رنگ زرد در طیف‌های مختلف شناخته شده هستند که از آن جمله رنگ زرد تیره، زرد روشن، زرد لیمویی می‌باشد که هر کدام یک نماد خاص و متفاوتی برای خود دارد.
شریفی یزدی در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد؛/ بخش اول

چگونه یک روانشناس مجرب و مطمئن انتخاب کنیم؟

یک روانشناس بیان کرد: مشاور باید از ویژگی‌هایی نظیر تجربه، تخصص کافی و ارائه مقالات و سخنرانی‌های موثر برخوردار باشد. 
دکتر سیما هینگورانی می‌گوید وضعیت ایستادن می‌تواند نشانه‌های زیادی درباره اعتماد به نفس و شخصیت افراد به آن‌ها بدهد که در ادامه برخی از این موارد را مرور خواهیم کرد.
سازمان آگهی های پرسون