روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

اولین چیزی که اغلب درباره هر غریبه‌ای می‌فهمیم، نامی است که مادر و پدرش به او داده‌اند. نام ما می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر درک دیگران از ما داشته باشد.
شخص سالم دارای خصوصیت های منحصر به ‌فردی در شخصیت و سرشت خود است. چنانچه میخواهید در مورد خصوصیت های شخصیت سالم بیشتر بدانید، مطالعه این نوشته را از دست ندهید.
داشتن فرزندان دوقلو یک موهبت از جانب خداوند است اما ممکن است وقتی صاحب فرزند دوقلو شدید کمی دچار ترس شوید زیرا شما دارای دو فرزند با دو روحیه متفاوت هستید.
اسکیزوفرنی یک بیماری روانی است که با رفتار و گفتار غیرعادی و کاهش توانایی درک واقعیت (اختلال در واقعیت سنجی) نمایان می‌شود. 

همه ما ممکن است گاه و بیگاه در ذهن خود خاطرات بدی را یادآوری کنیم و از یادآوری آن‌ها احساس ناخوشایندی داشته باشیم، آنقدر که دلمان بخواهد از شر آن‌ها خلاص شویم. اما خلاص شدن از شر خاطرات بد چقدر ممکن است؟
اگر می‌خواهید بدانید چگونه اولین روابط شما شخصیتتان را شکل داده است، این تست روانشناسی را امتحان کنید.

پرسون از افزایش صفحات قلابی روانشناسی می گوید؛

مقصر جولان روانشناس نماها در فضای مجازی کیست؟!

اگر زمانی به صفحاتی که به نام روانشناس و مشاور در اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و...گذرتان افتاده باشد، با هزاران صفحه مواجه می شوید که به جای روانشناسی تخصصی، با کلی گویی و حرفهای انگیزشی با تکیه بر قدرت بیان و تبلیغات، قصد خالی کردن جیب مشتریان خود را دارند.
چگونه می‌توانیم کاری کنیم دیگران فوراً از ما خوششان بیاید؟ این متن نکاتی مهم از رشد شخصیت را برجسته می‌کند که نه تنها به رشد شخصیت فرد کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند راه‌های تحت تأثیر قرار دادن افراد را نیز نشان دهند
محققان در تحقیقی که با کمک ۸۴۰ هزار داوطلب انجام شد، اطلاعات ۳۴۰ نوع ژن مرتبط با خواب را در تمام داوطلبان مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. از این بین ۸۵ هزار داوطلب به مدت یک هفته از ردیاب های پوشیدنی خواب استفاده کردند و ۲۵۰ هزار داوطلب، پرسشنامه‌ای را درباره عادت‌های خود در ارتباط با خواب پُر کردند بدین ترتیب محققان توانستند بین فعالیت ژنتیکی بدن، مدت خوابیدن و زمان رفتن به رختخواب و بیدار شدن، ارتباط معناداری را شناسایی کنند.
رستمی؛ جامعه شناس گفت: نهادینه شدن استیگما در جامعه نه تنها در بحث بیماری‌ها و اپیدمی‌ها می تواند تاثیرات منفی داشته باشد، بلکه این ناهنجاری اجتماعی می‌تواند بسیاری از شئونات دیگر زندگی ما را دستخوش تغییراتی کند که برای جامعه اثرات منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت.
معضلات اجتماعی از چنان اهمیتی برخوردار هستند که برای سنجش میزان توسعه یافتگی یک جامعه می‌توان معضلات اجتماعی آن را مورد بررسی قرار داد.
داشتن یک خواب آرام و شیرین آرزوی هر انسانی در پایان شب است. می‌توان با انجام برخی اقدامات ساده به راحتی در بستر به خواب رفت.

این روزها، گفتن و شنیدن از راه‌های رسیدن به موفقیت، مشتریان زیادی دارد. کتاب‌های زیادی درباره موفقیت نوشته یا ترجمه شده و شاید بسیاری از افراد تجربه شرکت در حداقل یک سمینار موفقیت را داشته باشند.
برخورد با افسردگیِ یک دوست یا یکی از اعضای خانواده آسان نیست و اگر شما نیز از سلامتی خود غفلت کنید، ممکن است بار این دشواری دو چندان شود.

یکی از چالش‌های دوستی‌های بلندمدت زمانی است که ما مدام به این فکر می‌کنیم چرا چیز‌ها مثل قبل نیست. واقعیت این است که همانطور که شرایط و الویت‌های ما تغییر می‌کنند، ما هم تغییر می‌کنیم.
سازمان آگهی های پرسون