روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

پروفسور بروس وینبرگ عقیده دارد کودکانی که والدین شان اوقات با کیفیت بیشتری را با آن‌ها می‌گذرانند، در مدرسه بهتر عمل می‌کنند. در حالی که ژنتیک نیز تاثیر خود را می‌گذارد، حضور والدین برای کودک تأثیر قوی‌تری دارد. این مطالعه همچنین حاکی از آن است که حضور کنار کودک حتی از وضعیت اقتصادی و رفاه نیز مهم‌تر است.
یک پدیده رایج در بین مردم این است که اکثر مردم تا زمانی که شرایط خاصی مانند موفقیت، ثروت و امنیت فراهم شود، احساس شادی و خوشبختی می‌کنند. اما خوشبختی عمیق یک قانون دارد: شما نمی‌توانید چیزی را مهم‌تر از شادی قرار دهید.
حسین ابراهیمی مقدم روانشناس و استاد دانشگاه درباره پذیرش توسط دیگران گفت: همه‌ افراد از یک درجه‌ای از تلقین پذیری برخوردار هستند. زمانی که افرد مورد تأیید قرار می‌گیرند، حالشان بهتر می‌شود
محققان عقیده دارند در قرن ۲۱ بعضی از حرف‌ها و صحبت‌هایی را کـه در مغزتان مرور می‌شود یا مثل جرقه‌ای بـه‌یک‌باره بـه ذهنتان خطور می‌کند باید یک جایی یادداشت کنید برای خودتان و بـه هیچ عنوان نباید بـه کسی بگویید، در این گزارش قصد داریم حرف‌هایی کـه نباید بـه هیچ کس بگویید را برایتان فهرست کنیم.
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: «پرخاشگری» در کودکان نسبت به قبل بیشتر شده و دلیل آن محدود شدن فعالیتهای کودکان و نوجوانان، قطع ارتباط با محیط خارج از خانه و دوستان، نرفتن به پارک، موزه، باشگاه های ورزشی و ... همچنین ارتباط دائم در شرایط سخت بحران کرونا با والدین آنهم به دور از اقوام و آشنایان است.
گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای لذت بخش است. لذت بردن از موسیقی غیرقابل کتمان است و کسی نمیتواند تاثیری که موسیقی بر روح و روان انسان دارد را کتمان کند. در این مطلب میخواهیم درباره چرایی لذت بردن از موسیقی صحبت کنیم.
فواید رفتن به کنسرت های موسیقی و گوش دادن به موسیقی زنده میتواند حواس شما را بهبود بخشد و در نتیجه هوشیاری شما بیشتر شده و شرایط فیزیکی فعال تری خواهید داشت.
کودکان کریستالی کودکانی هستند که با سطح هوش و توانایی های فوق العاده می توانند کارهای خارق العاده ای انجام دهند. با این حال بهتر است درباره کودکان کریستالی بیشتر بدانیم.
با ظهور روانشناسی، مطالعه درمورد افرادی که متناسب با هنجار نیستند، سرنخ‌های بسیار ارزشمندی را در مورد این که ما به عنوان یک گونه چیستیم، به عنوان یک فرد چه چیزی می‌خواهیم و چگونگی عملکرد مغز ما و همچنین درخشان کردن عمیق‌ترین و تاریک‌ترین نیاز‌های ما ارائه داده است.
چه خواب‌هایی در چه زمان‌هایی تعبیر درست دارد. خواب قبل از نماز صبح چگونه است؟ خواب دیدن بعد از نماز صبح درست است؟ برخی از رویا‌ها ناشی از تأثیر اسباب و عوامل خارجی مانند گرما و سرما و یا عوامل داخلی مثل مریضی و وضع مزاج و پر بودن معده و ناراحتی و … بر روی قوه متخیله انسان و در نتیجه رؤیا و خواب انسان مؤثر است.
همه ما تجربه کرده‌ایم که ذهن خسته قدرت تجزیه و تحلیل کتاب فلسفی را ندارد و داستان‌های سخت و تأمل‌برانگیز هم به کارش نمی‌آید. ذهن خسته داستانی می‌خواهد که او را از فضایی که الان هست بیرون بکشد، ببرد یک جای خوب و فقط برایش یک قصه لذت‌بخش تعریف کند. می‌خواهیم چند کتاب به شما معرفی کنیم که کارکردش همین است؛ کتاب‌هایی برای فکرنکردن!
شاید برای شما هم این موضوع سوال باشد که برخی افراد چرا پشت دیگران حرف می زنند؟ از لحاظ علمی و همچنین از لحاظ روانی دلایل مختلفی برای غییت کردن وجود دارد.
انسان‌ها علاوه بر ایجاد تغییرات مثبت در مغز و افزایش سطح هوش با ترک رفتارها، عقاید و عادت‌های مخرب می‌توانند افراد باهوش‌تری شوند.
یکی از دوستانم نزدیک به دو دهه است یک فروشنده فوق‌العاده موفق و سوپراستار محسوب می‌شود. به طور مشخصی، نسبت به هم‌سن و سالان خود بسیار جلوتر است. من از او پرسیدم چگونه به این سطح از موفقیت استثنایی رسیده است و آن را مدیریت می‌کند. در واقع، چگونه این سطح از موفقیت را حفظ کرده است.
با ظهور روانشناسی، مطالعه درمورد افرادی که متناسب با هنجار نیستند، سرنخ‌های بسیار ارزشمندی را در مورد این که ما به عنوان یک گونه چیستیم، به عنوان یک فرد چه چیزی می‌خواهیم و چگونگی عملکرد مغز ما و همچنین درخشان کردن عمیق‌ترین و تاریک‌ترین نیاز‌های ما ارائه داده است.
به گفته محققان در قرن 21 بعضی از حرف ها و صحبت هایی کـه در مغز تان مرور می شود یا مثل جرقه ای بـه یک‌ باره بـه ذهنتان خطور میکند را باید یک جایی یادداشت کنید برای خودتان و به هبچ عنوان نباید بـه کسی بگویید.
پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش دوم

پدوفیلی تاریخی و قدیمی است/ محرومیت‌های جنسی دلیل این پدیده است

یک جامعه شناس بیان کرد: گرایش جنسی به کودکان یک موضوع قدیمی و تاریخی است؛ متأسفانه به دلیل محرومیت‌ها و محدودیت‌ها همچنان شاهد تکرار این پدیده می‌باشیم.
به گفته دکتر مودگیل، ما امروزه به فرسودگی عاطفی به عنوان "فشار روانی بیش از حد و طولانی" نگاه می‌کنیم که به گفته او باعث می‌شود که "احساس کنیم از پس چالش‌های زندگی بر نمی‌آییم."
سازمان آگهی های پرسون