روانشناسی

خیلی از افراد دچار کمرویی هستند و همواره تلاش می کنند روش‌هایی برای درمان کمرویی خود پیدا کنند زیرا این احساس باعث تنهایی و جلوگیری از موفقیت ها حتی در زمینه کاری میشود.
آگورافوبیا (ترس از شلوغی) نوعی اختلال اضطرابی است که بیمار در آن از مکان‌ها یا موقعیت‌هایی که باعث وحشت او شود و یا در وی احساس گرفتاری، درماندگی، یا خجالت ایجاد کند می‌ترسد و دوری می‌کند.
در اختلال وسواس فکری و عمل فکری استرس‌زا، ناخوشایند و بی‌ربط سراغ فرد می‌آید و فرد درنتیجه‌ رنج ناشی از این فکر و عدم توانایی در بیان این رنج، احساس نیاز می‌کند که یک رفتار خاص را دائماً تکرار کند.
همه ما گاهی مشکلات روانی یا احساسات منفی را در زندگی تجربه می‌کنیم. گاهی خود به‌تنهایی با این مشکلات مواجه می‌شویم و آن را حل می‌کنیم و گاهی برای حل مشکلات به کمی کمک نیاز داریم.
پرسون آموزش می دهد؛

اصول مهم آداب معاشرت

نحوه آداب معاشرت هر فرد در اجتماع نشان دهنده شخصیت او است پس باید برای داشتن شخصیت خوب و جذب دیگران آداب و معاشرت برخورد با دیگران را به خوبی یاد بگیرید.
اوتیسم یک وضعیت پیچیده‌ی عصبی-رفتاری است که موجب اختلالاتی در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی می‌شود.
استرس و به مرور زمان باعث به خطر افتادن سلامت میشود پس باید برای رهایی از استرس از ترفندی مناسب و موثر استفاده کنید.
کمبود اعتماد به نفس میتواند به یک معضل جدی در زندگی هر فردی تبدیل شود و او را از انجام هر کاری باز دارد، در ادامه روش هایی را برای تقویت اعتماد به نفس ارایه میدهیم.
شیوه‌های گوناگونی برای کنترل استرس و پریشانی وجود دارد که انجام آنها آسان، سالم و رایگان است! در این مطلب سه نکته اساسی وجود دارد که قادر است شما را از افکار منفی رها کند و به سوی مثبت‌اندیشی سوق دهد.
ما نزدیک به یک سوم از عمرمان را در خواب سپری می‌کنیم و چه یادمان باشد و چه نه، همه‌ ما هر شب خواب می‌بینیم. اما جالب‌تر از این‌ها آن است که خواب‌های ما معنایی دارند که ما فقط اندکی از آن را متوجه می‌شویم. با چند حقیقت علمی درباره‌ خواب و رویا همراه باشید.
بر اساس مقاله‌ای که به وسیله مجله مشهور Frontiers in Human Neuroscience در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، سریعترین راه برای ایجاد حواس پرتی ذهنی و فیزیکی به ویژه در موقعیت‌های آزار دهنده و بحرانی از نقطه نظر روانی، تمرکز بر تنفس کنترل شده به شمار می‌رود. در گزارش پیش روی تان 4 تکنیک تنفسی برای تجربه آرامش را معرفی می کنیم.
یک جامعه‌شناس عقیده دارد که یکی از کارکردهای نهاد خانواده جنبه حمایتگری افراد از همدیگر است، یعنی فرد بتواند در محیط خانواده تحت حمایت دیگراعضای خانواده قرار بگیرد، این حمایت چند بخش است و در حال حاضر سه نوع حمایت اقتصادی، عاطفی و معنوی در فضای اجتماعی و از نظر جامعه‌شناسی برای اعضای خانواده بسیار مهم است.
محققان دریافتند که بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی ما از دوران کودکی تا بزرگسالی قابل ردیابی هستند. به‌عنوان‌مثال، تسلط کلامی در کودکی چندین دهه بعد نشانه‌ای از هوش بالاتر است.