زناشوئی

صفحه زناشویی مجله پرسون به شما کمک میکند تا زندگی و رابطه زیبایی با همراه و همسر خود داشته باشید.

راههایی برای داشتن رابطه موفق در طول تعطیلات را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. از نکات کلیدی برای حفظ و بهبود روابط در دوره‌های تعطیلات تا به راه‌اندازی فعالیت‌های مشترک، چالش‌ها و راهکارهای موثر را در این مقاله مطالعه کنید.
یک مشاور خانواده با اشاره به اهمیت تناسب فرهنگی در ازدواج، معتقد است که فرهنگ‌ها از طریق تعیین ارزش‌ها و قواعد خانواده و همچنین با شکل دادن به معانی و فرض‌های اساسی خانواده، اثرات بسیار عمیقی بر چگونگی ارتباطات همسران می‌گذارند، بنابراین دختر و پسری که از دو فرهنگ متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند طبعاً ریسک ازدواج بالا می‌رود.
ویژگی های ضروری برای یک ازدواج عاشقانه در این مقاله بررسی خواهد شد، زیرا این ویژگی ها اساسی برای ساختن یک رابطه پایدار و متقابل عاشقانه می‌باشند.
در این مقاله، عشق وسواسی را که یک پدیده روانشناسی است بررسی خواهیم کرد.این نوع عشق، به جای آنکه شادی و آرامش به ارمغان بیاورد، با اضطراب، ترس، و افکار و رفتارهای وسواسی همراه است.
غلبه بر منفی گرایی در رابطه، یکی از مسائل مهمی است که در روابط انسانی تأثیرگذار است. در این مقاله، به بررسی راه‌های غلبه بر این افکار منفی و تقویت ارتباطات می‌پردازیم.
پیدا کردن عشق بدون آسیب، یکی از مهمترین مسائل زندگی است که همه ما به دنبالش هستیم. در این مقاله، به راه‌هایی برای یافتن عشق بدون ایجاد آسیب به خود و دیگران پرداخته می‌شود.
در این مقاله در مورد پرسیدن سوالاتی از شریک زندگی بحث می‌شود. یکی از مهمترین عوامل در ارتقاء ارتباطات زناشویی، توانایی و شجاعت در پرسیدن سوالاتی از شریک زندگی می‌باشد. این عمل به اشتراک گذاشتن افکار، احساسات و تفکرات با همسر را تقویت کرده و به بهبود درک متقابل و همدلی در روابط زناشویی کمک می‌کند.
لجبازی زن و شوهر در زندگی مشترک می تواند پیامدها و اثرات منفی داشته باشد یا حتی منجر به جدایی زوجین شود بنابراین طرز برخورد با همسر لجباز را بدانید تا از عواقب آن جلوگیری کنید.


ایان کرنر، مشاور و درمانگر خانواده و کارشناس روابط می‌گوید: «طی ده سال گذشته، من در کارم متوجه تغییر تدریجی معیار‌های انتخاب همسر از “عاشقانه” به “همراه بودن” شده‌ام. یعنی مردم همسرانی را انتخاب می‌کنند که شبیه به بهترین دوست‌هایشان هستند نه صرفا عشق زندگیشان.»
رابطه جنسی در زندگی زناشویی مهم و تعیین کننده است، اما اینکه اهمیت آن چقدر است، کاملا بستگی به شرکای زندگی، دیدگاه آنان و البته سطح نیازهای شان دارد. برخی از مردم فکر می کنند که ارزش بیجا و زیادی به زندگی جنسی داده شده است و این درست نیست؛ برخی دیگر بر این باورند که رابطه جنسی یک مساله ضروری و بنیادی در زندگی زناشویی است.
اگر عشق، اعتماد و صمیمیت را اکسیژنی بدانیم که زندگی زناشویی‌تان را تغذیه می‌کنند، پنهانکاری نیز مانند سیم کشی‌های اشتباهی هستند که روزی ناگهان آتش به پا خواهند کرد.
در این مقاله بحث خواهیم کرد که چه زمانی باید رابطه جنسی را متوقف کرد. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز به آگاهی در مورد علل و نشانه‌هایی دارد که ممکن است نشاندهنده نیاز به توقف باشند.
در این مقاله درباره شکست یک رابطه عاطفی به عنوان یکی از پدیده‌های زندگی انسانی بحث خواهیم کرد. این تجربه اغلب با درد و افت‌های عاطفی همراه است و در دلهای ما ردپایی بر جا می‌گذارد که تاثیرات آن بی‌پایان به نظر می‌رسد. از طریق بررسی علت‌ها، اثرات و راهبردهای مقابله، سعی خواهیم کرد تا نگاهی عمیقتر به این جانب پیچیده و حیاتی از زندگی انسانی بیندازیم.
یکی از سوالاتی که معمولا ذهن دختر و پسرهای دم‌بخت را به خودش مشغول می کند، این است که زیبا بودن طرف‌مقابل و این‎که هیچ عیب و ایرادی در صورتش نداشته باشد، چقدر در بالا رفتن کیفیت زندگی‌مشترک موثر است و آیا می‌توان آن را به‌عنوان یک معیار برای ازدواج موفق قرار داد؟
حرف و حدیث و جنجال‌های مختلف اغلب با خود گردبادی از احساسات منفی، استرس و عوارض منفی غیر ضروری به همراه دارند. جای تعجب نیست که برخی از افراد بر هنر دور ماندن از چنین مسائلی مسلط شده‌اند.
در این مقاله به بررسی شباهت‌های لازم در انتخاب همسر می‌پردازیم. اهمیت وجود شباهت‌های لازم در انتخاب همسر برای بنیان‌گذاری یک رابطه پایدار و موفق را در این مطلب بیان خواهیم کرد. از اهمیت درک عوامل موثر در انتخاب همسر با متنوعی از موارد زندگی روزمره تا ارزش‌های فردی، در این تحقیق سخن خواهیم گفت.
تعریف شما از یک رابطه سالم چیست؟ آیا فکر می‌کنید رابطه‌ای که در آن اختلاف نباشد سالم است؟ آیا رابطه‌ای که با عشق و پر شور باشد سالم است؟ آیا به نظر شما رابطه بی چالش و بدون بحث سالم است؟ آیا رابطه سالم را تجربه کرده‌اید؟!