ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

کاربران توییتر دوباره با یک تهدید امنیتی بزرگ روبه‌رو شده‌اند؛ زیرا سوابق ۲۳۵ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی که شامل آدرس ایمیل و نام کاربری آن‌ها می‌شود، اخیراً توسط هکرها جمع‌آوری‌شده است.
ناظر حریم خصوصی فرانسه جریمه ای ۸ میلیون یورویی برای اپل وضع کرده است. این جریمه مربوط به تبلیغات شخصی سازی شده در فروشگاه اپ این شرکت است.

شاید فکرش را هم نکنید؛ ولی قیمت برخی سیمکارت‌های دائمی در کشور، از قیمت خانه‌های لوکس و ماشین‌های خارجی هم بیشتر است در حالی که عده‌ای محتاج نانی برای خوردن و سقفی برای بالای سر هستند!

از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران پیروی کنید؛

شرط وزیر کشور برای رفع فیلتر اینستاگرام

به گفته وزیر کشور، شرط جدید برای رفع فیلتر پلتفرم‌ها، تمکین کسانی که می‌خواهند از این فضا استفاده کنند از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است.
مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف همکاری در زمینه تحقیق‌‌و‌توسعه و بهره‌مندی از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر در حوزه‌های نوآوری و توسعه فناوری‌های نوین و بومی ICT تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
در چنین شرایطی که تصمیم‌گیران درباره دسترسی ایرانی‌ها به اینترنت مدام از بد بودن این شبکه‌ها سخن می‌گویند و آن را در شرایط فعلی مضر می‌دانند حساب اینستاگرامی رئیس‌جمهور از این شرکتِ به گفته مسئولان مخرب و مضر برای زندگی ایرانی‌ها، تیک آبی تایید گرفته است.
همراه اول با هدف توانمندسازی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین ارائه بروزترین راهکارهای هوشمندانه خود، در چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست حضور یافت.

جامعه ایران ثابت کرده است وقتی جمع بزرگی از مردمش به چیزی ممنوع نیاز پیدا می‌کند، با هر هزینه‌ای می‌تواند به ‌شکلی زیرزمینی به آن دست پیدا کند.
یک منبع آگاه اعلام کرد: خبر فروش سهام بنیاد مستضعفان در ایرانسل یک شیطنت رسانه ای به جهت ایجاد حاشیه در تغییر مدیرعامل فعلی بوده است و حتی بنیاد آمادگی دارد سهام مابقی سهامداران را نیز خریداری نماید.

دنیای اقتصاد نوشت: درحالی که تا همین چند هفته پیش سیاستگذاران بر جزئی بودن محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت کشور تاکید کرده و مدعی کفایت پلتفرم‌های داخلی در پاسخ به نیاز کاربران بودند، اخبار جدید حاکی از آن است که مکررا بر تعداد گروه‌های مستثنی شده از این محدودیت‌ها افزوده می‌شود.