ورود ایرانسل به حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی

ویستا به عنوان هلدینگ سرمایه‌گذاری ایرانسل، مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) را دریافت کرد.
تصویر ورود ایرانسل به حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی

به گزارش سایت خبری پرسون، با اعطای مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به شرکت ویستا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، ایرانسل به جمع بازیگران حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی پیوست.

ایرانسل با هدف ایجاد تحول دیجیتال در صنایع و کسب‌وکارها، به حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی وارد شده است. محوریت سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر ویستا در حوزه‌های فناوری‌های مالی، تجارت الکترونیکی، سلامت دیجیتال، هوش مصنوعی و محصولات و خدمات دانش‌بنیان فناورانه است و این موارد را هم‌راستا با استراتژی اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، یعنی حرکت از شرکت خدمات ارتباط‌پایه (Telco) به شرکت فناوری‌محور (Techco)، پیش می‌برد.

شرکت ویستا به‌ عنوان هلدینگ سرمایه‌گذاری ایرانسل، از سال ۹۸ تأسیس شد و در پورتفوی آن، شرکت روبیکا، صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین، گروه اسنپ، شرکت ایرانسل‌لبز، شرکت ایرانیان تاورز، شرکت ویستا مدیا و شرکت تأمین آتیه ویستا قرار دارند. ویستا با دریافت مجوز فعالیت در حوزه CVC، از طریق جذب تیم‌های فناور و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان، ایفای نقش مؤثر در راستای توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور را هم راستا با زنجیره ارزش و خدمات شرکت ایرانسل، بر عهده دارد.

منبع: ایرانسل

752278