ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

قابلیت مسدود کردن سریع مخاطبین در واتساپ، روند شناسایی و بلاک پیام‌ یا تماس اسپم را بسیار ساده‌تر و موثرتر از گذشته خواهد کرد.
براساس آخرین تصمیمات اخذ شده قرار است اینترنت در روزهای برگزاری کنکور به صورت نقطه‌ای قطع شود و کسانی که در این محدوده هستند، از پیش پیامی را جهت آمادگی دریافت خواهند کرد.
به دلیل توئیت هایش؛

«ایلان ماسک» دادگاهی می شود

ایلان ماسک که این روزها با چالش های زیادی روبرو است، اکنون باید برای توئیت هایش در سال ۲۰۱۸ میلادی درباره شرکت تسلا در دادگاه حاضر شود.
در جهان امروزی و با توسعه قابلیت‌های فضای مجازی، حملات سایبری به گزینه‌ای قدرتمند و کم‌هزینه برای جنگ تبدیل‌شده‌اند.جهان با نیرو‌هایی روبه‌رو شده که به فناوری‌های رایانه‌ای مجهز هستند و می‌توانند با هک کردن صدمات مجازی به بار آورند و تنها با فشار یک دکمه خسارات مالی به افراد وارد کنند.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بنده معتقدم که راهگشاترین مسیر پیش روی ما تبیین مسائل است و بهترین بستر برای انجام این کار فضای مجازی است.
ژو شیائوتنگ، که با نام تام ژو نیز شناخته می‌شود، در یک پست توییتری با یک جلیقه و کلاه سیاه مزین به حرف «تی» سفید به نشان حرف اول تسلا لبخند زد و تولید ۳ هزار خودروی مدل «ای »در هفته در ماه گذشته توسط کمپانی تسلا را جشن گرفت.
تقریبا این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که روی گوشی خود از یک VPN یا به‌اصطلاح خودمانی‌تر فیلترشکن استفاده نکند؛ ابزاری که به دلیل تصمیمات اخیر در فیلترکردن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و محدودیت دسترسی به اینترنت، روزبه‌روز با رونق بیشتری هم روبه‌رو می‌شود.

ایرانسل، بسته ترکیبی ویژه خود به مناسبت گرامی‌داشت «روز مادر» و «روز پدر» را اعلام کرد. این بسته ترکیبی، شامل ۵ گیگابایت اینترنت و ۵ ساعت مکالمه ایرانسلی است که با تخفیف به مشترکان عرضه می‌شود.
ایلان ماسک اخیراً فهرستی از تغییرات توییتر در هفته‌های آینده را منتشر کرده است. او می‌گوید این شبکه اجتماعی به‌زودی امکان انتشار توییت‌های طولانی را فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد تا به‌راحتی با سوایپ به سمت چپ و راست بتوانید حالت نمایش توییت‌ها را تغییر دهید.
ناسا در حال برنامه‌ریزی برای سفر دوباره به ماه است؛ ولی فعلا سیستم مسیریابی ماهواره‌ای بین زمین و ماه وجود ندارد. این مشکل باید حل شود تا فضاپیماها بتوانند به‌طور خودکار، مقصد را پیدا کنند.
گزارشی جدید مدعی شده که عربستان سعودی توانسته است به بالاترین ادمین‌های ویکی‌پدیا دسترسی پیدا کند تا روی اطلاعات منتشرشده درباره این کشور کنترل داشته باشد و البته دو ادمین آن را زندانی کرده است. در این میان ویکی‌مدیا هرگونه نفوذی را رد می‌کند. اما ماجرا از چه قرار است؟