اپل پورت‌های USB-A را از مک مینی حذف می‌کند

به گزارش بلومبرگ مک مینی جدید و بازطراحی شده اپل بدون پورت USB-A روانه بازار خواهد شد.
تصویر اپل پورت‌های USB-A را از مک مینی حذف می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، مک مینی فعلی با تراشه M2 دارای دو پورت USB-C و دو پورت USB-A و مدل M2‌ Pro دارای چهار پورت USB-C و دو پورت USB-A می‌باشد. مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه «Power On» خود اعلام کرد مک مینی جدید با تراشه M4 Pro در مجموع پنج پورت USB-C خواهد داشت که همانند مک استودیو در قسمت پشتی سه پورت و در قسمت جلویی دو پورت تعبیه شده است. در مک مینی جدید خبری از پورت USB-A نخواهد بود. این محصول همچنان دارای پورت اترنت، HDMI و جک ۳.۵ میلی متری خواهد بود و ظاهراً منبع تغذیه داخلی خواهد داشت.

گرمن در گزارش ماه قبل خود به این موضوع اشاره کرد که نسل بعدی مک مینی با تراشه‌های M4 و M4 Pro، اولین و بزرگترین طراحی به‌روز شده از سال ۲۰۱۰ را به نام خود ثبت خواهد کرد. به نظر می‌رسد اندازه مینی جدید در حد اپل TV بوده و با ارتفاع ۱.۴ اینچی کمی بلندتر از مدل فعلی می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های مک مینی می‌توان به بدنه آلومینیومی آن اشاره کرد. افرادی که بر روی دستگاه جدید کار می کنند این دستگاه را به آیپد پرو در یک جعبه کوچک تشبیه می‌کنند.

به گفته گرمن تامین کنندگان چینی اوایل ماه سپتامبر را آغاز تحویل مدل‌های جدید مک مینی مجهز به تراشه M4 اعلام کرده‌اند. همچنین تا ماه اکتبر خبری از عرضه مدل M4 Pro مک مینی نخواهد بود. ظاهراً تراشه M4 به اولین تراشه‌ای تبدیل خواهد شد که اپل در تمام مک‌های خود از آن بهره‌مند شده است. این شرکت همچنین استفاده از تراشه M4 را در MacBook Air، MacBook Pro، iMac، ‌Mac Studio و Mac Pro طی سال آینده در برنامه‌های خود دارد.

منبع: پرسون

753298

سازمان آگهی های پرسون