ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

یکی از ویژگی‌های کلیدی ChatGPT توانایی آن در ایجاد پاسخ‌های متنی انسان‌مانند به درخواست‌ها است. این باعث می‌شود که برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مانند ایجاد ربات‌های چت برای ارائه خدمات به مشتری، ایجاد پاسخ به سؤالات در انجمن‌های آنلاین یا حتی ایجاد محتوای شخصی‌سازی‌شده برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی مفید باشد.
خراسان نوشت:«یک محدودیت ایجاد شده و بدانید با وضعیت و شرایط امن، شرایط حتما متفاوت خواهد شد»؛ این صحبت، وعده آیت ا... رئیسی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور بود که بسیاری از فعالان اقتصادی به ویژه کسب و کارهای اینترنتی را به لغو محدودیت‌های اینترنتی امیدوار کرد، اما با گذشت 54 روز، هنوز از تحقق آن خبری نیست.
کندی رشد اقتصادی و احتیاط مصرف کنندگان درباره هزینه بیشتر، موجب شد فروش موبایل چین در سال ۲۰۲۲، برمبنای سالانه، ۱۳ درصد پایین بیاید که بزرگترین کاهش در یک دهه گذشته بود.

انستیتو علم و فناوری پیشرفته کره جنوبی(KAIST) سگی رباتیک اختراع کرده که قادر است با قدرت روی سطوح روان مثل ساحل های شنی حرکت کند.

کاهش سرعت اینترنت در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نه تنها ضررهای هنگفتی به کسب‌وکارها، به خصوص کسب‌وکارهای خدماتی وارد آورده‌است بلکه تمام اقشار جامعه را به سختی‌ انداخته‌است و زندگی روزمره آنها را از ریل خارج کرده‌است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: از آنجایی‌که تا قبل از این بخش قابل توجهی از ارتباطات تصویری بر بستر یک پلتفرم خارجی انجام می‌شد که اکنون با توجه به دستور مراجع ذیصلاح فعالیت آن در کشور محدود شده، ممکن است برخی از خانواده‌ها نیز به علت عدم آشنایی با پلتفرم‌های خارجی و داخلی دیگری که امکان تماس صوتی و تصویری دارند، برای ارتباط با عزیزان خود در خارج از کشور دچار مشکل شده باشند.
وقتی در حال جستجو در اینترنت هستید بسیاری از سایت‌ها از شما یک اطلاعات به نظر پیش‌پا افتاده می‌خواهند که احتمالاً شما هم بدون معطلی آن را وارد می‌کنید و آن هم چیزی نیست جز آدرس ایمیل شما. اما وقتی ایمیل خود را وارد می‌کنید، در حقیقت اطلاعات بیشتری را با سایت‌ها به اشتراک می‌گذارید.
گوگل این روزها در تلاش است تا از قابلیت‌ها و امکانات مشابه واتس اپ برای پلتفرم پیام‌رسان خود استفاده کند و به همین منظور نیز آزمایش‌هایی را در این زمینه انجام داده است.
یکی از کارمندان قدیمی توییتر از توانایی مهندسان این پیام رسان برای انتشار توییت با هر حساب کاربری خبر داد.
از حوالی ساعت 11:45 پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 5 بهمن) تمام راه‌های ارتباطی به شبکه اینترنت دست‌کم در بسیاری از مناطق تهران قطع شد.