نگاهی مختصر به ویژگی های آیفون 16 تازه رونمایی شده

آیفون 16 گوشی پرچمدار جدید اپل که به تازگی معرفی شده را به طور کامل بشناسید و با تمامی نکات دانستنی هایش آشنا شوید.
تصویر نگاهی مختصر به ویژگی های آیفون 16 تازه رونمایی شده

به گزارش سایت خبری پرسون، آیفون 16 پرو و پرو مکس رونمایی شد و اپل با رونمایی از این محصول جدید نشان داد که شاید همیشه دست جدیدی برای رو کردن دارد. معرفی آیفون جدید ساعاتی بعد از رونمایی این محصول بطور تخصصی ارائه شد و حالا کاربران مایلند نکات را بدانند که بطور چکیده در ادامه این بخش میخوانید.

آنچه لازم است درباره آیفون 16 بدانید

این شرکت اعلام کرد گوشی های جدید دارای تنظیمات دوربین بهبود یافته، باتری بزرگتر، رنگ های جدید و پردازنده سریعتر هستند.

تغییرات آیفون 16 اولین آیفون های اپل هستند که به طور عمدی برای Apple Intelligence، سیستم هوش مصنوعی این شرکت ساخته شده اند.

اندازه آیفون 16 پرو مکس 6.9 اینچ است که اپل می گوید بزرگترین نمایشگر آن تا کنون بوده است؛ سری جدید آیفون نسبت به آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از نمایشگر بزرگتری برخوردار است و این افزایش اندازه نمایشگر به‌همراه تراشه‌ی پرچمدار جدید، به این دو گوشی امکانات بیشتری در زمینه‌ی هوش مصنوعی می‌دهد.

این گوشی‌ها دارای یک دکمه فیزیکی کنترل دوربین هستند که در کنار گوشی قرار گرفته است، که اپل می‌گوید به کاربران امکان می‌دهد با یک کلیک، دوربین را باز کرده، عکس بگیرند و شروع به ضبط کنند.

اپل گفت:

با کلیک کردن و نگه داشتن دکمه دوربین، کاربران می توانند از یک رستوران عکس بگیرند و با همین عکس اطلاعات آن مکان را دریافت کنند یا دوربین را به سمت سگی بگیرند تا نژاد آن را بشناسند.

به گفته این شرکت، 16 Pro همچنین امکان ضبط ویدیوها با وضوح 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه و قابلیت ضبط صدای بهتر را فراهم می کند.

پیش از این اپل در رقابت های هوش مصنوعی، به ویژه در مقایسه با رقبای OpenAI، گوگل و مایکروسافت، کند دیده می شد اما اکنون، انواع آیفون 16 آن به چیزی که آن را سیستم هوشمند اپل می‌نامد مجهز شده‌اند.

سیری و ابزار نوشتن آیفون 16 از ویژگی‌های هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد که با ChatGPT یکپارچه شده‌اند و به کاربران امکان بازنویسی، اصلاح دستور زبان و خلاصه کردن متون، یادداشت‌ها و ایمیل‌ها را می‌دهند.

ابزارهای هوش مصنوعی به افراد این امکان را می‌دهند که تصاویر هوش مصنوعی خود را ایجاد کنند، عکس‌های قدیمی را تغییر دهند یا با تایپ توضیحات، تصویری را که به سختی پیدا می‌شود در آلبوم جستجو کنند.

Apple Intelligence ماه آینده – فقط به زبان انگلیسی با iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 عرضه خواهد شد و ویژگی‌های بیشتری در آینده اضافه خواهد شد.

آیفون 16 پرو و پرو مکس دارای باریک‌ترین حاشیه‌ی نمایشگر در میان تمامی محصولات اپل به بازار عرضه شده‌اند.

سایز بزرگ این گوشی موبایل دلیلی است تا بتوان گفت آیفون 16 پرو مکس به عنوان غول‌پیکرترین آیفون تاریخ شناخته می‌شود.

روکش تیتانیومی بدنه و رنگ‌های جدیدی که شامل تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم طبیعی و تیتانیوم صحرایی می‌شود، از دیگر ویژگی های جذاب سری جدید اپل برای کاربران است.

و در آخر یکی از تغییرات بارز در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی است که باعث بهبود فلسفه‌ی طراحی و ظاهر مدرن‌تر این گوشی‌ها شده است. این تغییرات به مدل‌های پرو و پرو مکس اجازه می‌دهد تا ویدیوهای سه‌بعدی را ضبط کنند که خود تجربه ای بی نظیر است.

منبع: نمناک

764169

سازمان آگهی های پرسون