علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

ویروس کرونا با جهش‌ها و علائم متفاوتی خود را نشان داده است از آبریزش بینی و تنگی نفس گرفته تا ناراحتی‌های گوارشی، اما اکنون به گفته برخی از متخصصان، قارچ سیاه در افرادی که بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی دارند با ابتلا به کرونا دیده شده است.
بر اساس نتایج مطالعه جدید که توسط محققان روان‌شناسی دانشگاه تگزاس در آستین، آمریکا انجام شده است، قرار گرفتن در معرض سرب در دوران کودکی ممکن است منجر به شخصیت‌های نابالغ و ناسلامت در بزرگسالی شود.
تحقیقات جدید کشف کرده است که سلول‌های ایمنی خاص که دارای حافظه آلودگی توسط ویروس‌های خانواده کرونا و ابتلا به سرماخوردگی هستند، می‌توانند به طور موثر به ویروس " SARS-CoV-۲" حمله کنند.

استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند، گفت: تب، بدن درد، سرفه، تنگی نفس، اسهال و بی اشتهایی از علائم این نوع کروناست؛ضمن اینکه ابتلای ریوی در این نوع ویروس بیشتر است.

شرکت آلمانی «کیوروک» اعلام کرد: نتیجه نهایی آزمایش های بالینی واکسن کرونای این شرکت نشان داد که این واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا ۴۸ درصد کارایی دارد.