علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

محققان می‌گویند یک درمان تازه سرطان می‌تواند از منبعی حیرت انگیز، یعنی فوم یا کفی که روی قهوه لاته وجود دارد به همراه آبنبات جرقه‌ای و پاستیل خرسی ایجاد شود.
شما می‌توانید بسیاری از غذاهای فرآوری‌شده از جمله سبزیجات کنسرو شده، میوه‌های یخ‌زده و محصولات لبنی پاستوریزه را به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. با این‌ حال، برخی از اقلام بسیار فرآوری‌شده مملو از نمک، شکر، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده هستند که می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.
یک فوق تخصص خون و انکولوژی معتقد است: با کنترل استرس می توان بیماری سرطان را تا حد زیادی کنترل و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
بررسی های جدید نشان می‌دهد که جوانان مبتلا به افسردگی یا اضطراب، بیشتر با حملات قلبی، سکته مغزی و عوامل خطرزا برای بیماری‌های قلبی‌عروقی مواجه هستند.
رئیس اداره سرطان دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: سالانه تقریبا نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند.
هنگامیکه سطح هورمون‌های تیرویید در خون کاهش یابد و سلول‌ها در معرض میزان کافی هورمون تیرویید قرار نگیرند، سوخت‌وساز بدن پایین می آید و اصطلاحا فرد به کم‌کاری تیرویید می گیرد.
برخی والدین بعد بچه دار شدن یادشان می رود که این فرزند باید پس از مدتی جدا بخوابد و تا سال‌ها در کنار هم می‌خوابند در حالیکه از آسیب‌های این امر بی خبر هستند.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که نمک‌های صورتی، دریا و یا سنگ نمک سرشار از ناخالصی است، گفت: این نمک‌ها خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان کبد و مثانه را افزیش می‌دهند.
زمانی که سطح هورمون‌های تیرویید در خون بسیار پایین باشد و سلول‌های بدن در معرض میزان کافی هورمون تیرویید قرار نگیرند، سوخت‌وساز بدن کند می‌شود و اصطلاحا فرد به کم‌کاری تیرویید مبتلا می‌شود، حال چگونه می‌توان این بیماری را تشخیص داد و درمان کرد؟.
تیمی از پژوهشگران انستیتو پاستور فرانسه ویروس جدیدی را شناسایی کردند که عامل یک بیماری مرموز کبدی است. این ویروس یک گونه سیرکوویروس ناشناخته بوده و نام موقت آن Human Circovirus 1 (HCirV-1) است.
متخصص بیماری‌های پوست ضمن تشریح علل بروز اسکار یا جای زخم، نسبت به مصرف کرم‌های دست‌ساز موجود در فضای مجازی و عطاری‌ها هشدار داد.