استقبال از عید نوروز با تزریق ژل و بوتاکس!

در روزهای آخر سال بازار تزریق ژل و بوتاکس به شکلی باورنکردنی داغ می شود.
تصویر استقبال از عید نوروز با تزریق ژل و بوتاکس!

به گزارش سایت خبری پرسون، شب عید بیشتر مراجعان دنبال تزریق ژل و بوتاکس هستند. البته در تمام سال تقاضای ژل و بوتاکس داریم، اما از آنجا که دم عید همه می‌خواهند زیبا شوند، بالطبع تعداد مراجعه‌کنندگان هم بیشتر می‌شود.

زن سرش را به گوش منشی نزدیک می‌کند و چیزی می‌گوید که لابد دلش نمی‌خواهد دیگران بشنوند. منشی که دختر جوانی است عینک فریم کائوچویی‌اش را بالا می‌دهد و گوشه چشم را می‌خاراند و در همان حال با صدایی نسبتاً بلند می‌گوید: «گفتم که خانم، برای جراحی پلک این طرف سال به هیچ عنوان نمی‌توانیم وقت بدهیم. وقت اورژانسی هم نداریم.» ناخودآگاه سر یکی دو نفر برمی‌گردد سمت زن و احتمالاً پلک‌هایش که آن‌ها را با لایه‌ای از سایه آبی پررنگ پوشانده است. زن کلافه به نظر می‌رسد و حتی عصبانی. می‌آید چیز دیگری بگوید، اما پشیمان می‌شود و با عصبانیت از در بیرون می‌رود. منشی ابرو بالا می‌اندازد و رو به مخاطبی نامعلوم غر می‌زند: «من چه کار باید بکنم که شما دم عید یادت افتاده که می‌خواهی پلکت را بکشی بالا. خب می‌گذاشتی دو ماه زودتر می‌آمدی. من که اختیاری ندارم. الان وقت هم بگذارم دکتر دعوایش را با من می‌کند و در نهایت هم کنسل می‌کند. حالا یک وقت الکی بدهم خوب است؟!»

مراجعان حرفی نمی‌زنند و یکی دو نفرشان به نظر با تکان دادن سر حرف منشی را تأیید می‌کنند. یکی از مراجعان که بینی‌اش بانداژ شده و سرش را به دیوار تکیه داده، تلاش می‌کند جلوی عطسه‌اش را بگیرد، اما ناکام می‌ماند و صدای عطسه او یکی دیگر از مراجعان را از خواب می‌پراند. به نظر زمان زیادی در انتظار بوده و برای همین هم خوابش برده است.

مراجعانی که در سالن انتظار گرد هم نشسته‌اند سن و سال و تیپ و قیافه‌هایشان با هم فرق می‌کند، اما همه‌شان در یک چیز اشتراک دارند؛ زیبایی‌جویی.

زیبایی‌جویی کلمه غریبی نیست اگر فردی را که دنبال زیبایی است، زیباجو بنامیم. روی پلاکاردی که ورودی مطب گذاشته‌اند، این اصطلاح دیده می‌شود. «از زیباجویان عزیز تقاضا می‌شود.» به دنبال آن فهرستی از کار‌هایی که زیباجویان عزیز باید انجام دهند، آورده شده است؛ مثل اینکه اگر بیماری زمینه‌ای مانند دیابت دارند قبل از انجام خدمات زیبایی مشاور را در جریان قرار دهند و یا اگر نوبت عمل جراحی می‌گیرند باید تست هپاتیت و اچ‌آی‌وی داشته باشند. منظور از مشاور البته همان خانم منشی نیست. مشاور پزشک هم نیست بلکه دستیاری است که زیباجویان قبل از اینکه پزشک آن‌ها را ویزیت کند، باید از سدش بگذرند و اوست که شرح حال بیمار را می‌گیرد و درخواست‌هایش را ثبت می‌کند و توصیه می‌کند که چه کار دیگری را بهتر است انجام دهد. البته که به کار بردن عنوان بیمار برای زیباجویان خیلی هم بامسما نیست، چون به‌هرحال آن‌ها به دنبال درمان بیماری خود نیستند بلکه می‌خواهند زیباتر از چیزی که هستند باشند.

«این روز‌ها تعداد مراجعانمان خیلی بالاست. معمولاً نزدیک عید اینطور است و خیلی از مراجعان هم نمی‌دانند که دیگر دو هفته آخر سال به کسی وقت نمی‌دهیم و کسانی که اینجا هستند آخرین کسانی هستند که کارشان قبل از عید انجام می‌شود.»

این را خانم منشی مرکز زیبایی که در شمال تهران واقع شده می‌گوید و ادامه می‌دهد: «این کار برای سلامت و رفاه خود مراجعان است. هر کار زیبایی چه جراحی و چه سرپایی ممکن است روز‌های بعد از عمل عوارضی پیدا کند و نیاز به مراجعه و ویزیت باشد. حتی اگر عوارضی هم نداشته باشد، معمولاً برای مراجعان یک نوبت ویزیت در فاصله یکی دو هفته بعد از انجام خدمات زیبایی در نظر گرفته می‌شود به همین دلیل یکی دو هفته آخر سال دیگر وقت جدید نمی‌دهیم، چون در تعطیلات عید مرکز تعطیل است و به پزشک دسترسی نیست. همین مسأله را وقتی برای مراجعان توضیح می‌دهیم عصبانی می‌شوند و نمی‌پذیرند، اما روال کار ما همین است. حالا شاید جا‌های دیگری باشند که تا شب عید جراحی انجام دهند.»

مرکز زیبایی دیگری که به آن مراجعه می‌کنم از همان‌هایی است که تا شب عید پذیرش دارد. همین روز‌های نیمه اسفند هم حسابی شلوغ است و آنطور که می‌گویند شب عید دیگر غلغله می‌شود.

«شب عید بیشتر مراجعان دنبال تزریق ژل و بوتاکس هستند. البته در تمام سال تقاضای ژل و بوتاکس داریم، اما از آنجا که دم عید همه می‌خواهند زیبا شوند، بالطبع تعداد مراجعه‌کنندگان هم بیشتر می‌شود.» این را یکی از کارکنان مرکز خدمات زیبایی می‌گوید و ادامه می‌دهد: «بیشتر مراجعان ما خانم‌ها هستند و در هر سن و سالی هم هستند، اما تعداد جوان‌ها بیشتر است خصوصاً برای تزریق ژل. مراجعان آقا هم داریم که آن‌ها بیشتر تزریق بوتاکس انجام می‌دهند. به هرحال سلیقه‌ای است و یکی دوست دارد خط‌های پیشانی‌اش مشخص نشود و یکی اهمیتی برایش ندارد. به نظرم به حس و حال خود آدم‌ها بستگی دارد و یک مسأله کاملاً شخصی است.»

تزریق ژل و بوتاکس یک چیز است و عمل‌های زیبایی روی صورت و بدن یک چیز دیگر. وقتی اسم جراحی می‌آید به‌هرحال قضیه کمی پیچیده‌تر می‌شود و قاعدتاً باید دقت و توجه بیشتری هم به خرج داد مگر اینکه فردی قصد کند فوری و فوتی زیبا شود. تعداد آگهی‌هایی که وعده می‌دهند شما را تا دم عید زیبا و لاغر کنند هم این روز‌ها کم نیست. آن‌ها ادعا دارند در همین زمان کوتاه شما را به وزن ایده‌آل و اندام دلخواهتان می‌رسانند و خیلی‌ها هم با همین وعده‌ها دل را به دریا می‌زنند و عزمشان را جزم می‌کنند تا سال جدید را به زیباترین شکل ممکن آغاز کنند.

«ادعای لاغری در مدت کوتاه صحت ندارد و در هیچ حالتی شما نمی‌توانید طی ده پانزده روز ناگهان وزن زیادی از دست دهید حتی با عمل جراحی، چون آن هم به‌هرحال شرایطی دارد و اینطور هم نیست که اینقدر سریع باشد.»

این را پزشکی در یک مرکز زیبایی دیگر در شمال شرق تهران می‌گوید و ادامه می‌دهد: «آگهی معمولاً برای این است که توجه مخاطب را جلب کند وگرنه اگر مرکزی واقعاً درست کار کند قطعاً چنین وعده‌هایی به بیمار نمی‌دهد. معمولاً این‌طور است که با طراحی جذاب آگهی مشتریان را به مرکز می‌کشانند و بعد توجهش را به خدمات جلب می‌کنند. به‌هرحال شما که وقت می‌گذارید و تا جایی می‌روید و دلتان هم می‌خواهد خدمات زیبایی انجام دهید ممکن است زیر بار بخشی از آن بروید که لزوماً هم مدنظرتان نبوده است. بار‌ها این اتفاق افتاده و مثلاً فرد برای لاغری مراجعه کرده و بعد با تزریق بوتاکس و ژل برگشته است. حالت عکس آن هم امکان دارد، اما برای عید که دیگر چیزی هم به آن نمانده است، معمولاً همین خدمات سرپایی مثل تزریق ژل و بوتاکس جواب می‌دهند که معمولاً دردسر چندانی هم ندارد البته اگر درست و اصولی انجام شود وگرنه خدمات غیراصولی ممکن است اثرات جبران‌ناپذیری باقی بگذارد.

خیلی‌ها معتقدند که زیبایی باید در ذهن آدم باشد و زیبایی صورت اهمیتی ندارد. اما خودمانیم، چه کسی از زیبایی بدش می‌آید؟ میل به زیبایی در همه آدم‌ها وجود دارد، اما زیبایی هم در هر دوره تعاریف خودش را پیدا می‌کند و متر و معیارش با دوره‌های دیگر متفاوت است. گاهی هم تبلیغات و رسانه تصویری از زیبایی را به شما القا می‌کنند و در واقع شما را در دام تصوری از زیبایی می‌اندازند که از این رو می‌شود اسمش را گذاشت تله زیبایی.

زیبایی شب عید با تزریق ژل

شب عید بیشتر مراجعان دنبال تزریق ژل و بوتاکس هستند. البته در تمام سال تقاضای ژل و بوتاکس داریم، اما از آنجا که دم عید همه می‌خواهند زیبا شوند، بالطبع تعداد مراجعه‌کنندگان هم بیشتر می‌شود. این را یکی از کارکنان مرکز خدمات زیبایی می‌گوید و ادامه می‌دهد: بیشتر مراجعان ما خانم‌ها هستند و در هر سن و سالی هم هستند، اما تعداد جوان‌ها بیشتر است خصوصاً برای تزریق ژل.

منبع: ایران

466305