علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان اکنون با درجاتی از زوال عقل زندگی می‌کنند. پیش بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود. محققان در مورد پیشگیری از زوال عقل به نتایجی رسیدند که در ادامه می‌خوانید.
به گفته متخصصان ۹۰ درصد سکته‌های مغزی به دلیل داشتن سبک زندگی نادرست رخ می‌دهند، اما در عین حال تشخیص و درمان به موقع این بیماری، شانس بهبودی کامل را در صورت بروز سکته مغزی بالا می‌برد.
سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) با تاکید بر سبک زندگی سالم برای حفاظت از قلب و مراقبت مفید از این عضو حیاتی بر حفظ رژیم غذایی کم‌چرب و پُرفیبر با مقدار بیشتری از میوه و سبزیجات تازه و غلات کامل تاکید می‌کند.
متخصص گیاهان دارویی گفت: از مهم‌ترین خواص بابونه تقویت معده، درمان زخم و ورم معده است. از این گیاه برای رفع ورم روده و همچنین رفع کرم معده و روده استفاده می‌شود و یک فرآورده ضد نفخ است.
دانه چیا برای کودکان باعث می شود رشد و حفظ سلامتی کودکان به بهترین شکل انجام شود. دانه چیا با رنگ های گوناگون مثل سفید، خاکستری، قهوه ای و سیاه وجود دارد. این دانه ها مثل تخم شربتی و یا تخم ریحان در داخل آب حالتی ژله ای می شوند.